Gå til innhold
Arkivverket

[#72526] Permanent sidelenke som endres


Gjest Irene Josten
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Josten

Jeg har lagret en side med permanent sidelenke. Når jeg nå kopierer og bruker denne sidelenken vises en helt annen side enn den jeg har lagret? Noen som vet hva dette skyldes? Mvh Irene Josten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det skal ikke kunne skje. De permanente sidelenkene inneholder bl.a. et ledd av typen 'kildeid=8182', der tallet etter likhetstegnet er kildens (kirkebokas, pantebokas etc) unike kilde-ID i vår underliggende database. Og disse kilde-IDene endrer vi ikke.For ordens skyld: Hvilken kilde er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Når det er samme kilde, som her, er det - som du tydeligvis har lagt merke til - det siste leddet med 'side=[tall]' som er avgjørende. Tallet er et negativt tall der tallverdien øker med én for hvert bilde i sekvensen. Det har ikke vært endringer i indekseringa av denne kilden siden den ble indeksert første gang, og da har ikke de permanente sidelenkene mulighet til å endre seg.De lenkene du har i innlegg 3, stemmer. Det er lenker til hhv det 14. og det 6. bildet i sekvensen, og lenkene ender derfor på -14 og -6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Josten

Takk for opplysningen Geir. Jeg har som regel mange sider åpne samtidig så dette er nok løsningen. Godt å få bekreftet dette, at det ikke var jeg som så syner. Nå kan jeg la det ligge. Og, ikke minst, være mer obs på lenkene videre.Mvh Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.