Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Harald L. Bakke

[#72531] Tydehjelp - Kyrkjebok for Davik

Recommended Posts

Gjest Harald L. Bakke

Eg treng hjelp til tyding av teksten på side 270 tredje kolonne dato 15. September. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Prøver. Sept. 15 døbt et frillebarn, hvis moder ligger i barselseng hos Joen? No.... Barnet blev kaldet Knud. Foreldrene blev af ... angivne at være? faderen 1 dræng ved navn Knud Abelss. Esp..., tjenede paa Søndmoen, og moderen Marthe Pedersdt. Krogenæs, en pige født i Wandelaen/loen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Wandelaen skal nok være Vandelven.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Harald L. Bakke

Mange takk Berit, det var oppklarande.Eg trur forresten '.... hos joen? No...' skal vere Iver Nore og at det siste ordet skal vere Wandelven.- Harald.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Harald! Her er eg på heimebane når det gjeld handskrifta til Claus Frimann...Døbt et Frillebarn hvis Moder, ligger i Barselseng hos Iver Nore. Barnet blev kaldet Knud. Forældrene blev af Fadderne angivne at være: Faderen 1 Dræng ved Navn Knud Abelss. Espe, tjenende paa Søndmøer og Moderen Marthe PedersDr. Krogenæs, en Pige, fød i Wandelven.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Harald L. Bakke

Takk skal du ha Gunnar, eg ligg sjølv i trening på handskrifta til Claus Frimann , men av og til må eg ha støtte! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.