Gå til innhold
Arkivverket

[#72550] Helga Sophie f. 1878 Hitra, - far (Anton) Martin Larsen fra Bergen


Gjest Aud Kalland Sterten
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Kalland Sterten

Hei,Helga Sofie Tveit i Trondheim 1925: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=ft16011925&gardpostnr=8730&personpostnr=37765&merk=37765#ovre>LenkeHelga Sophie ble døpt 28 juli 1878, Fillan i Hitra. Far er Anton Martin Skudesvig? fra Bergen. Permanent sidelenke: LenkeHelga Sophie konfirmert 3 sep 1893 Sandstad i Hitra. Far er Martin Larsen. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Finner ingen Anton/Anthon Martin Larsen døpt i Bergen. Ved fødselen hennes står det at han er 20 år, tror jeg. Heller ikke finner jeg noen Anton Martin Larsen i ft 1865 for Bergen. Men Skudesvigen er jo i Sandviken i Bergen da.Det er en Anton Martin i 1865 i Sandviken, men han heter Grung til etternavn og faren heter Hans. Heller ikke finner jeg en passende Martin Larsen, dersom han har droppet Anton-navnet i ft 1865.Er det mulig at han kan ha oppgidt feil navn??Denne Anton Martin (Hans Jørgensen Grung) ble født 27/5-1858 (stemmer med 20 år)Ellers er det en til Anton Martin f i 1859 i Bergen, men han heter Antonsen til etternavn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Kalland Sterten

Takk, Kjellaug.Det blir nok ikke så lett å spore opp denne karen. Han kan ha oppgitt feil navn, og jeg tenker at han også kan være født i nærområdene til Bergen.Helga Sophie ble ikke gift etter det jeg har blitt fortalt, men hun døper en sønn Johannes Jensenius 20 okt 1901 i Bakke kirke i Trondheim. Permanent sidelenke: Lenke Helga er her ført med slektsnavnet Tvete, en variant av Tveit i Ft1925.Kan det være et spor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Vel, det stod jo Skutevigen ved fødselen hennes da. Nå er det en Husmannsplass i Samnanger som heter Skuteviken,men der er det ingen Anton Martin født. Det er og Skudevigen i Jondal / Strandebarm, men heller ikke der finner jeg noen i 1865.Den eneste som passer med alder er jo han fra Sandviken/Skuteviken i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.