Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Jens Dag Halvorsen

[#72565] Sydbråten, Aker, Olso

Recommended Posts

Guest Jens Dag Halvorsen

Jeg fikk hjelp her på forumet til å finne hvor August Svendson, etter at familien flyttet fra Bamble til Sydbråten (gårds nr. 97, bruksnr. 4) i Aker.( Tema 72544) Så vidt jeg har funent ut, ligger Sydbråten i Maridalen. Har prøvd å finne hvilken kirke som familien soknet til for å prøve å finne ut hvor denne familien senere ble av. August Svandson's sønn Rudolf, f.18.12.1898 (Iflg. FT 1900 0218 Aker, nr. 3292) skal være født i Aker. Jeg har også søkt på DIS- Gravminner for å finne eventuelle familiemedlemer døde, men har ikke funnet noe. Jeg har også forsøkt å finne familien emigrert uten resultat.Er det noen som kan gi meg noen tips for videre søk ? mvh Jens Dag

Guest Berit Knudsen

Er du helt sikker på at det er Maridalen?Så langt jeg forstår så er Sydbråten i Maridalen gnr.69/9, og Sydbraaten u/Romi gnr.97/4 i Ø.Aker i 1900.

Guest Ann-Mary Engum

Konfirmasjonen til August Svendson's sønn,Didrik Martinius. Konfirmert 14 april 1901,Østre Aker(nr 15): Lenke

Guest Berit Knudsen

Konfirmasjonen til Rudolf Georg?, Grorud 1913 nr.2 Lenke

Guest Jens Dag Halvorsen

Mange takk for svar! Konfirmasjonene stemmer. Når det gjelder Sydbråten, så slo opp på Oslo kommune, byarkivet, og der fant jeg Sydbraaten under Maridalen skoledistrikt. Nå vet jeg at familien bodde i Aker i 1913, så nå leter jeg videre for om mulig å finne etterslekten. mvh Jens Dag

Guest Berit Knudsen

Maridalen ligger i V.Aker og Grorud i Ø.Aker.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.