Gå til innhold
Arkivverket

[#72565] Sydbråten, Aker, Olso


Gjest Jens Dag Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jens Dag Halvorsen

Jeg fikk hjelp her på forumet til å finne hvor August Svendson, etter at familien flyttet fra Bamble til Sydbråten (gårds nr. 97, bruksnr. 4) i Aker.( Tema 72544) Så vidt jeg har funent ut, ligger Sydbråten i Maridalen. Har prøvd å finne hvilken kirke som familien soknet til for å prøve å finne ut hvor denne familien senere ble av. August Svandson's sønn Rudolf, f.18.12.1898 (Iflg. FT 1900 0218 Aker, nr. 3292) skal være født i Aker. Jeg har også søkt på DIS- Gravminner for å finne eventuelle familiemedlemer døde, men har ikke funnet noe. Jeg har også forsøkt å finne familien emigrert uten resultat.Er det noen som kan gi meg noen tips for videre søk ? mvh Jens Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Er du helt sikker på at det er Maridalen?Så langt jeg forstår så er Sydbråten i Maridalen gnr.69/9, og Sydbraaten u/Romi gnr.97/4 i Ø.Aker i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Dag Halvorsen

Mange takk for svar! Konfirmasjonene stemmer. Når det gjelder Sydbråten, så slo opp på Oslo kommune, byarkivet, og der fant jeg Sydbraaten under Maridalen skoledistrikt. Nå vet jeg at familien bodde i Aker i 1913, så nå leter jeg videre for om mulig å finne etterslekten. mvh Jens Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.