Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Sissel Johnsen

[#72566] Tyding av dåp, Beata Larsdatter, f. 13.11.1849, Land

Recommended Posts

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Står det ikke 'Skiager', da?Vigdis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den første lenka viser konfirmerte 1858.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sissel Johnsen

Ja, skjønner ikke hva som skjedde. Prøver meg igjenPermanent sidelenke: LenkeEr du også enig i at det står Gaarder ved siden av dåpsdatoen?Sissel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Det står Gaarder ved siden av datoen, men det gjør det ved mange andre også. Normalt vil jeg jo tro at det er navnet på et annex.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Berit. 'Gaarder' må være et sogn/kirke. I den andre innføringen i den nye lenka, Sissel, står det et annet gårdsnavn etter foreldrene: 'Neder..g'. I den innføringen hvor jeg leste 'Skiager' er det gjort en overstrykning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sissel Johnsen

Jeg tror faktisk det står nedeer skiager der. Når det gjelder Gaarder, så er det den gården som ligger rett ved Østsinni kirke idag, og så vidt jeg husker er nåværende kirke bygd i 1877. Når man ser på dagregisteret i kirkeboka, har mye foregått på Gaarder.Sissel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje er det 'Nedre Skogen' det står?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er temmelig ukjent med navnene her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gro Berit Sternang

Hjelper det noe med klokkerboka? Dåp nr 240 LenkeJeg er heller ikke kjent i området.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konfirmasjonslistas oppgitte fødested er 'Skiager E' som jeg forstår som Skiager-eie. Da må vi vel sammenfatte opplysningene som at Beatha er født på en husmannsplass under Nedre Skiaker.:) Vigdis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sissel Johnsen

Da tror jeg vi er ganske enige og kan avslutte den debatten her. takk for hjelpa!Sissel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.