Gå til innhold
Arkivverket

[#72571] SVERIGE. Kirkesogn


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hei Berit og Arne Jeg fikk først oppgitt navnene av en slekning av meg. Jeg har funnet navnene på svensk kart for sør Sverige, nord for Malmø. Til Arne takk, jeg skal se gjennom det du sendte. mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei igjen BeritFølger man veien 23 sørover fra Høør, Treffer man på Gamla Bo og Snogerød. Jeg ser at jeg hadde skrevet Gamla Bo feil(1) Takk for Kartet. Meget bra. Så er det å finne kirkesognet. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg finner Höör forsamling i Malmöhus län, finner ikke noe Ringsjö forsamling el.l.Kan ikkke finne noe Snogerö eller Gamlabo el.l.Per ! Ca hvilken tid er det sankk om her ? Kan evt gå inn i et husforhør i den aktuelle tiden og se mer om jeg kan finne Snogerö/Gamlabo. Det kan jo være snakk om steder som ligger under en større plass.Anne Lene Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Lund Åhling

Snogeröd er i Höörs kommun, Skåne Län. Gamla Bo ligger ikke så langt derfra (www.lantmateriet.se), og er ifølge Wikipedia i Ringsjö församling.Ringsjö församling var tidligere (för 2002) Hurvas, Gudmuntorps og Bosjöklosters församlingar.Hurva er og var i Eslövs kommun, så da er Gamla Bo i en av de to andre før 2002.Jeg fant http://www.esff.se/info/karta_h.htm og da gjetter jeg Bosjökloster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Berit, Anne og Vibeke. Tusen takk. Det ser nok ut som om det er Høør kommune. Dette er nok en person som er født ca 1920-1930. Hvis man fandt kirkeboken, fikk man tilgang til opplysningene for den perioden? Til Vibeke. Denne adressen http://www.esff.se/info/karta_h.htm, som du sendte meg var meget intresant. Der kunne man jo finne personen, hvis man var sikker på kirkesognet. Personen, som jeg hjelper enn slekning av meg å finne, er meget viktig. dere skjønner. Jeg skal nå se gjennom det dere har sendt. Igjen mange takk. mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Det vil være mulig å finne fødte i Bosjøkloster til 1936 og for Höör til 1920. Husforhør for begge steder stopper i 1895.Om du legger ut info om hva du søker, så er vi sikkert fler her som kan se etter om det er noe å finne for deg. I såfall legg ut alt du vet. Få gjerne med navn på foreldrene til den du søker og søsken til den du søker om det er info du har da. Få gjerne også med om det var noe snakk om flytting til Norge f.eks eller om du kjenner til at familien ble boende i Sverige.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Anne. Tusen takk. Her kommer de opplysningene som jeg har. Hun heter May-Britt Andersen. Gamla Bo, Snogerø. Hun må være f rundt 1920? mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjen.Nå har jeg sett i tiden 1918-1920 for de aktuelle forsamlinger. Uten å finne May Britt. Jeg sa at det var mulig å få fødte for Bosjø kloster til 1936, der var jeg desverre litt korttenkt. Hadde jeg tenkt før jeg skrev så ville jeg jo visst at disse er sperret på nett. Her gjelder jo sperrefrister enda.Jeg har altså sett 1918-1920 for Bosjö Kloster og Høør, og har også tatt med Gudmuntorp og Hurva uten å finne henne.Det finnes muligheter til å kjøpe cd'er med fødte opp til 1937 fra arkivdigital http://www.arkivdigital.se/ (se ut på venstre side under produkter og velg cd skivor). Prisene ligger på fra kr 78,- til 134,- svenske kroner avhengig av hvilken forsamling du ønsker. Det ser ut som det ikke er tilgjengelig for Høør.Ble May Britt boende i Sverige ? Kjenner du hennes fars navn ?Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Anne. Tusen takk for det arbeidet som du har gjort. Det har vært en fantastisk god hjelp. Etter konferanse med han jeg leter for, så kjente han ikke til foreldrenes navn. Bare hennes navn og hennes hjemplass. CD er jo et godt forslag. Vi skal prøve å legge inn etterlysning med bilde gjennom denne adr. http://www.esff.se/info/karta_h.htm, under etterlysning i håp om at det er noen som kjenner henne. mvh. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Per Sørdal

82658: En brevvenn fra 1940-45 fra Gjudbrandsdal eller Hallingdal. http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe. Da jeg leste denne historien og at brevvennen ble funnet, ser jeg at det er intresse for oss andre å få høre hvordan det gikk når vennen ble funnet? Jeg hadde også hjelp gjennom forumet til å finne en person i Sverige. Jeg fant personen og han jeg lette for og den svenske damen fikk igjen kontakt etter 63 år. Jeg behøver vel ikke å si at gleden var stor. Takker igjen alle ovenfor for hjelpen de ga meg, slik at jeg kom på sporet. mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.