Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hans Morten Sundnes

[#72573] Bryggerimester Olsen i Arendal

Recommended Posts

Jeg søker oplysninger om Ole Olsen som var bryggerimester i Arendal bryggeri midt på attenhundretallet. Han var født i 1813. Også interessert i familie og eventuelle etterkommere. Hans Morten Sundnes 6120 Folkestad hans.morten.sundnes@tussa.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Oddbjørn Johannessen

Her er vielsen i Arendal 6/4 1852 mellom ølbrygger Ole Olsen og Dorthea Marie Grunde (fr Stavanger): Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så står det vel i merknadsfeltet at dette er brudgommens tredje ekteskap?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, jeg tror du leser bedre enn meg, men det kan vel stemme. Og så står han vel som enkemann. Uansett: flott, det må jo være mannen vi her ute etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke sjekket kirkeboka ennå, men en Ole Olsen gifter seg i Arendal (jfr. IGI) 14/1 1842 med Marthe Berentsdtr. Egeland og 12/1 1847 med Karen Regine Terjesen.Jeg vil tro det kan være ølbryggerens to første ekteskap.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se det! Den debatten hadde jeg faktisk glemt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg i grunnen litt å fordøye for min del :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jarl V. Erichsen

Heisann. I en bok om Arendals bryggeri 1839-1929 dukket det opp et bilde av Ole Olsen. Skrev da også ned de opplysningene jeg til nå har om hans slekt. http://spor.cc/?artID=431&navB=1 - jarl -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jarl V. Erichsen

Heisann. I en bok om Arendals bryggeri 1839-1929 dukket det opp et bilde av Ole Olsen. Skrev da også ned de opplysningene jeg til nå har om hans slekt. http://spor.cc/?artID=431&navB=1 - jarl -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.