Gå til innhold
Arkivverket

[#72598] Ole Jacob Andersen med familie


Gjest Unn Helgesen Linde
 Del

Recommended Posts

Gjest Unn Helgesen Linde

Ved ft. 1865 bor Ole Jacob Andersen sammen med sine foreldre og sin bror Carl Johan Sandakerjordet i vestre Aker [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=19&filnamn=f60218a&gardpostnr=599&personpostnr=5694&merk=5694#ovre>LenkeEtter dette er jeg usikker på hvor han blir av, men da broren Carl Johan døper sin datter Alvilde Otilije i Sagene i 1888 er han, og kone Selma Andersen faddere; LenkeFinner barnet Jonny døpt i Sagene i 1888. Da er Carl Johan og hans kone Sofie faddere. Men, faren er oppført som bare Jacob, og det er i tillegg en fadder ved navn Ole Andersen; LenkeFamilien Selma og Jacob Andersen er bosatt på Mo (holt) i sandar ved ft. 1900; LenkeVed emigrasjonen til Alvilde Otilie, Carl Johans datter i 1907 er en Jonny Andersen oppført i den samme skipslisten;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

Tusen takk Kirsti, da fikk jeg den linken som jeg manglet gjennom ekteskapet. Ser at den Selma Oline i ft 65 står som pleiedatter, men det er også en Anne Pauline Paulsdatter på samme sted. Mor ved dåpen til Selma Oline står skrevet som Anne Kristine Paulsdatter, så her er det nok samme person med feilskrift i krikebok eller folketelling.Nok en gang mang takk for god hjelp Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Hilde Roos

Hei Unn. Har noen tillegs innformasjon til deg når det gjelder barna til Ole Jacob og Selma Oline Andersen. De fikk to barn som ikke er i folketellingen i Sandar 1900. Alfred Andersen født 5/8 1880 døpt 29/8 1880 Gamle Aker Alvilde Andersen født 17/10 1882(3) døpt 19/11 1882(3)Gamle Aker oslo.De ble trolig igjen i Oslo når foreldrene flyttet til Tjølling men de er tilbake i Oslo da deres sønn Kristian blir konfirmert 26/4 1908 i Sagene. Kristian giftet seg med Hansine Amalie f Olsen 14/6 1914 på Rjukan. De to første har jeg ikke funnet noe mer om enda. Ole Jacob var bror til min tippoldefar Karl Johan Andersen Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

Hei HildeKarl Johan var også min tippoldefar ;o)Kjempeflott at du har funnet mer på Ole Jacob sine etterkommere. De to første var vi ikke klar over. I tillegg så bekrefter du jo at det er flere som har bosatt seg i Rjukan området i tillegg til din oldefar Karl Edvin.Ser at også Karl Johan har benyttet navnet Alvilde. Kan det indikere at Ole Jacobs datter ikke levde opp?Har du ev noe mer informasjon om Jonny og Olga som jeg tor kan ha reist til USA samtidig med Alvide Otilije?Jeg har ikke hatt mulighet til å jobbe med slekt de siste månedene, men får se hva høsten og vinteren kan gi av tid.Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.