Gå til innhold
Arkivverket

[#72599] Oppslag i Sandsvær bygdebok


Gjest Jan Erik Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erik Røed

Bind 4, side 252: Morten Anundsøn Strenge hadde 5 barn. Hva het barna, når var de født og står det noe om hvem de var gift med?Er det noen som kan slå opp for meg?mvh Jan Erik Røed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Det ser ut til å være en Morten Anundsen som ble gift med Sigrid Pedersdatter i Sandsvær i 1702 - Buskerud fylke, Sandsvær, Ministerialbok nr. 1 (1665-1725), Ekteviede 1703, side 122. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8576&idx_id=8576&uid=ny&idx_side=-125>Lenke Permanent bildelenke: Lenkeog så skal det være en Morten Anundsen som ble gift i 1722 med Johanne Amundsdatter (FS) - kanskje samme mannen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Sandsværbok nr 4 side 252Morten Anundsøn Strenge f ca 1604 død innen 1661. Gift med Åse Olsd Hvam død etter 1683. Barn Anund død 1640. Anund f1640. Trolig Ingeborg f ca 1641 gift med Halvor Knutsøn Gunnes. Lars f ca 1651. Live gift med Torkel Tollefsen Lande/Vego

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Røed

Takk til deg Anne, det var det jeg trengte å vite. Hadde mannen fra før og fikk tips om at han hadde en datter som het Live, og det stemmer altså!Kan du si meg hvilket bind som omfatter gårdene Lande og Vego?Jeg har vært gjennom flere bind av den bygdeboka men det dukker stadig opp nye koplinger og jeg kan ikke plage biblioteket med innlån hver gang!hilsen jan erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Har sett igjennom det som står under Nordre Lande og det står bare at Torkil var gift med Live Mortensd og var bosatt på Vego. De hadde barna Morten, Tollef, Ole og Peder.Under korreksjoner og tillegg til Sandsværbøkene står det at Morten Anundsen Strenge f ca 1604 heter Morten Olsen Strenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.