Gå til innhold
Arkivverket

[#72603] Bygdebok fra Øvre Eiker,


Gjest Kerstin Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kerstin Thorsen

Hei, Jeg er på leting etter en familie som er begravet i Øvre Eiker, og har derfor trolig vært bosatt der. Hvilken bygdebok må jeg låne?De jeg er på jakt etter er Anna Katarina (Söder) f.1843-d.1911 og Gunder Martinsen Randen f.1854-d.1945. Samt deres barn. Jeg har en del opplysninger, men mangler opplysninger fra tiden i Øvre Eiker.Hilsen Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Takk Berit.Jeg hadde glemt å sjekke kirkeboka for hennes dødsfall. Familien bodde flere steder i Østfold, og i Drammen.I flg. DIS så finnes det 3 bøker som heter Eikers historie. Om dette er bygdebøker med opplysninger om de som bodde der etter 1900 vet jeg ikke.Om det gjør det, er mitt spørsmål. Står det noe om gården 'Hæg' der?Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Takk, da fikk jeg oppklart det.Da får jeg satse på at det kanskje er noen med lokalkunnskap som kan si meg litt om gården evt. kjenner fam. Randen.Jeg finner ikke Hæg i matrikkelen for 1950,men flere gårder som heter Hægstad. G.161.Br.2-5-6 eies av NSB. Flere i familien Randen hadde sin arbeidsplass ved jernbanen så det kan jo passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er flere Hæggårder i Ø.Eiker i 1900. På denne gården bor det en svensk jernbanemann , så det kan jo være denne gården familien Randen bodde på senere? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er flere Hæggårder i Ø.Eiker i 1900. På denne gården bor det en svensk jernbanemann , så det kan jo være denne gården familien Randen bodde på senere? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du søker på Dis Gravminner finner du en god del som bruker Randen-navnet. Legger en lenke til en av gravstøttene her: LenkeDu må nok dobbeltklikke på lenken for å få fram bildet.Vil du søke selv, så kan du jo prøve søk på etternavn som inneholder Randen.Lykke til!Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her på Dis gravminner er Gunder Martinsen Randen gravlagt Haug kirkegård. Ikke bilde av gravstøtten, men legger en lenke hit likevel. Må nok igjen åpnes med dobbeltklikk:LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På Dis Gravminner under Haug gravlund, Øvre Eiker finner du også disse med Randen navn:Georg Arthur Randen f. 25/2 1900, d. 1978Amalie Randen f. 7/7 1886, d. 1975Anna Katrina Randen beg. 1912Ingeborg Randen f. 25/11 1905, d. 1993Legger en lenke til den føste , Georg Arthur Randen her: LenkeDu få se om noe av dette er av interesse. Ingen bilder av gravstøtter her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Takk, Gunn. Dette hadde jeg funnet.Det jeg lurer på er om det finnes noen etterkommer i dag og litt mer info om stedet de bodde på.MVh Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Nå har jeg funnet vielsen til Georg Arthur og kona Ingeborg Nilsen 24-9-1932. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1162&idx_id=1162&uid=ny&idx_side=-66>LenkeDet står at han er sagarbeider ved ... bruk i Hokksund. Kan noen tyde hva sagbruket heter.Jeg har også funnet ut at da Anna Katrina døde i 1911 så var mannen banemann ved Hokksund stasjon. Lurer derfor på om de muligens bodde på stasjonen. Klarer ikke helt å tyde hva det står i spalten bostad.Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.