Gå til innhold
Arkivverket

[#72607] Edith født ca 1910/15 på Liland i Lofoten.


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Jeg søker oplysninger om denne Edith som var min onkel Hilmar (Aleksandersen) Skrolsviks første kone. Hun døde rundt 1935/40. Jeg har funnet flere kandidater i kirkebok for Vågan men hadde håpet at noen satt med opplysninger, event om det finnes bygdebok for Lofoten ?? Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Magne Bernhardsen

I tillegg til at det finnes et Liland i Vågan, er det også Liland i Borge (Vestvågøy). Du får se i kirkebøker/klokkerbøker for Borge (Nordland) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiDet er nok i Vågen, hun finnes på denne siden med folk fra Liland i Vågan registert som Edit Skrolsvik, med sønnen Kåre nedenforhttp://home.c2i.net/ialiland/slektsreg.htmlde er sortert på fornavn. Skulle gjerne vite vilke personer det var du har funnet. Et søskenbarn av min mor er av Hansen-slekten (senere Storhaug) på Liland, så jeg har en del personer derfra.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk for svar. Jeg trur og at det er Liland i Vågan. Konrad Naustvik skriver i alle fall det i Tjeldsundboka under Fjelldal. Har og sett denne siden før Steinar, men ser ikke hvem som der er foreldre til Edit Skrolsvik. Kåre var min fetter. Mulig min onkel ble gift nordpå og fikk Kåre der før han og Edit flyttet til Oslo. Jeg har bilde av Edit.Jeg har funnet: Edith Konstanse f 26/4-1906 Kabelvåg, Edith Borgny f 15/11-1908 Kabelvåg, Edit Rønnaug f 1/10-1910 Svolvær, Edit Lilian f 4/10-1911 Lerosen, Mary Edith f 23/12-1912, Edith Konstanse f 3/7-1912 Henningsvær, Edith Charlotte f 6/12-1912 Karlsø, Edith Karlulle ? f 2/11-1916 Vestpold ?, og Edit Kristine f 23/10- 1919 Østnesfjorden.Det er disse jeg har notert hvor en av de 'kan være' mor til Kåre f. 1935.Hadde håpet de som har laget siden du har lenke til, satt med opplysninger om hvem hun var.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Jeg glemte en. Har og funnet Edit Emilie Hansen (tvilling med Katinka Leonora) f 6/5-1911 Borge. Det står Foreldre Einar Hansen og Karen Hansen. Men de står og som Einar Eriksen og Karen Jacobsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heihvis du kopierer linken inn og klipper bort /slektsreg.html så kommer du til en side der du kan sende mail til han som har laget den og kanskje få opplysninger derfra. slik http://home.c2i.net/ialiland/det skule være to konvelutter der den nederste er en som du kan spørre om slekt på.Har fra en annen kilde at Kåre er født i aug 1935 trolig i Oslo. Stemmer det. Kanskje derfor de mangler som gift her nord.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei.Har Kåre som født mars 1935 Oslo. Men alt er så usikkert. Min onkel giftet seg på nytt i Oslo og det ble helt stilt om den første kona. Kåre døde før 1957 på Kanariøyene. Det er feil notert Japan som dødssted.Jeg skal prøve med en mail til de som har lagt ut dataene. Takk så langt.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Jeg fant denne siden: http://skogsletten.net/_wsn/page2.htmlHer var det mange barn. Mulig det er den Edith jeg leter etter som her står oppført f. 1912 da som tvilling. Da er hun, iflg kirkebok, f. 6/5-1911 som Edit Emilie Hansen (tvilling med Katinka Leonora) av foreldre Einar Eriksen og Karen Jakobsdatter. Får nå håpe jeg får svar fra de som har lagt ut dataene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Magne Bernhardsen

I slektsboka (nevnt i innlegg 3) er Edith Skogsletten f. 1912 g.m. Hilmar Skrolsvik. En sønn, Kåre Skrolsvik. Dessverre er det ikke fler opplysninger her. Edith var altså født i Slydal (nabogård til Liland i Borge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk skal du ha. Da fant jeg rett dame. I mitt mellomnavn er jeg oppkalt etter Edit. E i Emil.Så det var greit å få henne på plass. Dette vet ikke engang mine fettere, halvbrødre til Kåre.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.