Gå til innhold
Arkivverket

[#72609] Ole Malmer Sørensen (Jernslet), slekt i Troms


Gjest Herdis Holvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Herdis Holvik

Ole Malmer Stat (eller Stadt) Sørensen var fødd i Lenvik prestegjeld i Troms 02.09.1878. Foreldra var Søren Kristoffersen Jernslet f.1828 og andre kona hans Oline Ingebrektsd. Bukskind f.ca 1842. Ole kom til Måløy og gifte seg med Astrid Larsd. Gotteberg i Sør-Vågsøy kirke 01.07.1913. Han hadde minst 4 halvsøsken, Kristoffer, Alette, Grete og Ole frå faren sitt fyrste ekteskap med Beret (Berith) Sofie Sørensdatter. Er det nokon som kjenner til denne familien og etterslekta deira i Nord-Noreg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Henriksen

Min bestefar, Jentoft Kristian Odin Johansen (1886-1981) var sønn av Alette (1856-1936). Jeg har både bilder og litt mer informasjon om henne. Ta gjerne kontakt (evarh-krøllalfa-frisurf-dot-no). Alette Sørensdtr, gift m. Johan Kristian Johansen fra Kårvik i Lenvik. Min bestefar (som var min mors adoptivfar) var den eneste av Alette sine barn som overlevde sin mor, og hun bodde de siste åtte åra hos han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.