Gå til innhold
Arkivverket

[#72613] Lenvik museums hjemmeside virusinfisert


Gjest Per Inge Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Inge Nilsen

Har selv ligget mer eller mindre flat ut i svineinfluensa noen dager, men i dag kjente jeg meg pigg nok til å kose meg med museets eminente hjemmeside.Men, jeg kommer ikke inn, får bare følgende beskjed:'Angreppsrisk! Webbplatsen lenvik-museum.no har rapporterats göra angrepp på datorer och har därför blockerats enligt dina säkerhetsinställningar. Angripande webbplatser försöker installera program för att stjäla privata uppgifter, använda din dator för att angripa andras, eller för att skada ditt system. Vissa angripande webbplatser sprider medvetet skadlig programvara, men många är också komprometterade utan ägarens kännedom eller tillåtelse.'Nå tror jeg ikke at museet selv står bak dette, men noen har tydeligvis fått plassert skadelig programvare på hjemmesiden.Håper noen på museet leser dette og at nettstedet kommer tilbake så fort som mulig.Mvh Per Inge Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det skal vel noe til for at museet kommer til å lese akkurat dette. Vil det ikke være bedre å sende dem en E-mail med beskjed om dette. Tror det vil gå raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith  M Toft

Hei!På søkesiden der du lette etter Lenvik Museum,under der står et nytt emne 'Slektforum- Vis emne- LENVIK MUSEUM' gå inn her.Kommer da inn på Dis Slektforum der det står Lenvik Museum med nytt nettsted. Trykk på lenken og du kommer til Lenvik Museum. Trykk deg da videre. Det gjorde jeg nettopp og det gikk greit. Jeg er inne der nå.Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Inge Nilsen

Svar på #2: Sikkert, men det blir litt dårlig med kontaktopplysninger når man ikke kommer inn på siden.Svar på #3: At websider forsøker å innstallere skumle ting på gjestenes maskiner er ikke noe nytt. Det har i mange år vært vanlig på sider med piratinnhold eller nakne damer. Men nå er altså en uskyldig side med fokus på slektsforskere rammet.Det er en ond verden der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Inge Nilsen

Jeg kan også komme inn om jeg forandrer sikkerhetsinnstillingene i min webbleser.Men, om man leser følgende, så er det kanskje best å la være:What is the current listing status for lenvik-museum.no? Site is listed as suspicious - visiting this web site may harm your computer. Part of this site was listed for suspicious activity 1 time(s) over the past 90 days.What happened when Google visited this site? Of the 2 pages we tested on the site over the past 90 days, 2 page(s) resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent. The last time Google visited this site was on 2009-09-23, and the last time suspicious content was found on this site was on 2009-09-23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.