Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Bjørn Grønhaug

[#72641] Anna(e) Monsdtr. f. 1872 i Fjaler

Recommended Posts

Guest Bjørn Grønhaug

Jeg mangler det meste om Anna, barn e. Er det noen som klarer å finne henne ut i fra dette.Hovlandsdal Gard nr. 135. Br.nr. 4.Mons Jørgenson Ødemark vart eigar av bruket frå 1855. Mons Jørgenson Ødemark f. 1833, g. 1857 m. Oline Jørgensdtr. Hovlandsdal f. 1834. Fødnad 1865: 7 storfe, 15 s., 2 g. Utsådd: 1 1/2 tn. h., 1 tn. p. Barn: a. Anne Johanna f. 1858, g.m. Gabriel Systaddal, Hyllestad. b. Gjertrud f. 1861, g.m. Ivar Nes, Hyllestad. c. Andrea f. 1865, g.m. Gabriel A. Hovland. d. Johanna f. 1869, g. 1) m. arbeidar Karl Eliasson f. 1869, Dale i Hyllestad, g. 2) 1900 m. Henrik Berntson Hauge (Vassdalen) f. 1874. e. Anna f. 1872, ug., arbeidde i Trollefossen Ullvarefabrikk (1917).Mons Jørgensen d. 1911. Oline Jørgensdtr. d. 1917.

Guest Egil Russøy

Her er i alle fall dåpen hennar, som viser at ho er fødd 27. april 1872 Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Fjaler, Ministerialbok nr. A 7 (1862-1881), Fødte og døpte 1872, side 71. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6833&idx_id=6833&uid=ny&idx_side=-73>Lenke Permanent bildelenke: LenkeLitt info. om Trollefossen Ullvarefabrikk. Den gjekk konkurs i 1923, vart seinare starta opp at, og brann så ned i 1932. Drifta kom då ikkje i gang igjen. Ein gong mellom 1917 og 1923/1932 må det difor ha skjedd eit eller anna i forhold til jobbskifte eller ekteskap eller anna.

Guest Bjørn Grønhaug

Tusen takk. Jeg har noen andre usikre opplysninger: Hun flyttet muligens til Lillehammer med/til en datter som muligens het Margit. Jeg vet ingenting om faren. Margit var gift og har en gutt og en jente som kan hete Sigrid. De bodde på Lillehammer. Jeg legger ved noen bilder av dem.

bilete7676. hovland med datteren margit, svigersønnen og barnbarna på lillehammer.jpg

Guest Egil Russøy

Det ser ut til å kunne stemme. Kan det være ho som er mor til Margit Olga Andreasdtr Hovlandsdal som blir konfirmert i Holmedal 1918? nr. 29 Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Holmedal i Fjaler, Klokkerbok nr. B 3 (1913-1940), Konfirmerte 1918, side 62. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2077&idx_id=2077&uid=ny&idx_side=-64>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er i så fall dåpen i 1903 i Guddal Sokn i Fjaler (nr. 7) Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Guddal i Fjaler, Klokkerbok nr. D 2 (1892-1921), Fødte og døpte 1903, uten sidenr. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Guest Bjørn Grønhaug

Egil, dette er jo helt fantastisk, tusen millioner takk. mvh Bjørn

Guest Bjørn Grønhaug

Må bare få takke for hjelpen igjen. Jeg har takket være denne hjlpen nå fått kontakt med Arnfinn og Sigrid på Lillehammer. :) mvh Bjørn Grønhaug

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.