Gå til innhold
Arkivverket

[#72661] Jon Birger Folkedal, Bergen/Haugesund?


Gjest Bengt E. Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Jon Birger Folkedal, f. ? Bgr. 24.4. 1943. Han var gift med Jenny Marie Johannessen, f. 16.12. 1908, Haugesund. Hun ble bgr. 28.10. 1986. Begge på Vår Frelser gravlund i Haugesund. Denne etterlysningen gjelder Jon Birger. Hvem var hans foreldre. Hvor kommer han fra og når ble han født. På Dis Gravminner finnes følgende spor. http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=fy Under kolonnene dødsdato og år står det 0101 1901. Dette er trolig fødselsdatoen, da han ble begravet i 1943. Paret fikk en datter i desember 1930. Ifølge familien kommer Jon Birger fra Bergen. Jeg har lett i hele Begen og Haugesund uten resultat. Alle opplysninger mottas med glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Statsarkivet i Bergen har 'Folketellingen for Bergen' i 1912.Han bør stå oppført der sammen med foreldrene hvis han er fra Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Birger Kornelius Folkedal som var f. 28.6.1897 i Bergen og med far - Karl Henrik Folkedal. Han ble gift i Haugesund 10.11.1923 med Edith Andersen f.12.2.1902 og som var fra Haugesund. Hun må være død og Birger gift på nytt med Jenny Marie. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Når det gjelder denne databasen i DIS når det gjelder datoen 01.01.1901 så er den stort sett fiktiv. Den kan du se bort fra. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Hei Johan Arthur! Du har selvsagt rett. Var inne på denne løsningen selv da noen av opplysningene du kommer med også finnes på FamilySearch. Men jeg lot meg forvirre av dødsdatoen til Jon Birger. Birger ble nok skilt fra sin første kone Edith Andersen. Hun giftet seg nemlig opp igjen med Richard Jacobsen. Hadde jeg nå bare funnet vielsen til Birger og Jenny Marie. Hjertelig tusen takk for storartet hjelp. MVH Bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.