Gå til innhold
Arkivverket

[#72685] Lovise Josefine Hansdatter


Gjest John Aalen
 Del

Recommended Posts

Gjest John Aalen

Lovise Josefine Hansdatter er født i Bergen ca 1860 ifølge dåpen til datteren Laura Josefa i 1886, se lenke Lenke Finner Lovise med 3 barn på en arbeidsgård i Bergen ca 1889 der barna er oppførte med navn og deres oppholdssted. Det jeg søker etter, er videre opplysninger om Lovise og hennes liv i Bergen.Hilsen J. Aalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Finner ytterligere et barn,Kristofa Mathilde,f.28.05,med far murersvenn Kristian August Hansen. 1892.Og i 1897 får Lovise Josefine og Kristian August Hansen tvillinger,de er da gifte. Står under viede i Bergen at de ble viet BB 1/4 1892,vet ikke hvilken kirke det er. Her er når tvillingene blir døpt,nr.2 gutt og nr 2 pike: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Aalen

Takker for helt nye opplysninger om Lovise. Ser at også disse barna er døpt av stiftelsespresten, var dette en prest som reiste rundt og døpte barn eller brukte han ei fast kirke ? Ellers så er jeg interessert i alt om denne Lovise, som til nå har vært ei skikkelig ' nøtt '

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Jeg er ikke helt sikker,men tror det var en prest tilknyttet fødselsstiftelsen.Hvis andre vet bedre,må de gjerne korrigere meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Det med øynene skal vi ikke snakke så høyt om,he he,kan bomme fælt innimellom ! Fant forresten i 1900-tellinga ei enke Lovise Hansen,som jeg tror er den rette.Problemet er at ikke alle navnene til barna stemmer :Lenke Men var borti adressen Korskirkesmuget på Lovise`s mann Kristian i en eller annen forbindelse.Skal prøve å finne ut hvor det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Aalen

Tror ikke dette er den rette Lovise Josefine. Hun skal være født i Bergen, noe som tellinga for 1865 i Bergen alle innførslene når det gjelder dåp for de forskjellige barna hennes. Også navnene på barna er ukjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Her er to av barna til Lovise i 1900,de som hadde pleiefar Mikkel Johnsen.Må nesten være Henriette Marie og Borghild,men fødselsår er jo helt på jordet:Lenke Stusser litt over at Borghild er ført opp både her og sammen med mora,så jeg er litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Aalen

Barna er nok muligens de rette, dette får en bekreftet hvis/når vi finner konf. på dem. Ser ut for meg at en god del av de barna som blir satt ut i forpleining, blir værende på gårdene ofte helt opp til konfirmasjonen og enda lengre ? Noen som har mer erfaring her på forumet enn meg om dette ? Takk for god hjelp så langt !Hilsen John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei! Litt dobbeltarbeid her? Se diskusjonen 68571: Henriette Marie og Sverre aleksander Rasmussen. Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.