Gå til innhold
Arkivverket

[#72707] Forfedre til Ole Tollefsen født i Waaler i Solør i 1772.


Gjest Grete Botten
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Botten

Ole Tollefsen fra Våler i Solør giftet seg 15.mars 1805 i Romedal med Lisbeth Jensdatter Arneberg. [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070513090197.jpg>LenkeOle finnes døpt i Vaaler 15. mars 1772. LenkeI FT 1801 bor han sammen med sine foreldre på Waaler gard i Hof. De heter Tollef Hansen, 60 år, og Rønau Olsdatter, 58 år. Ole er da 29 år og søsteren Helvig 32 år.Hans foreldre giftet seg 22. aug 1769, men jeg greier ikke å lese bostedet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Botten

Takk, da fant jeg litt mer om Tollef under Aslaksrud i Våler bygdebok, men det står ikke noe hvor han er fra. Og jeg greier framdeles ikke å finne han døpt i Hof, svarende til alderen i 1801. Kan heller ikke finne noen som er Rønau Olsdatter under Baskerud eller i kirkebøkene. Så det er vel bare å lete videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Tølløv var født på Bjørset i Elverum, sønn av Hans Tølløvsen og Anne Embretsdatter, som døde på Aslakrud hhv. 1780 og 1786.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Botten

Takk, fant at Hans var 70 år da han døde, men har ikke funnet Berte foreløpig. Vet du om det står noe mer om dem i Elverumsboka (Bind I?) slik at jeg bør låne den? Og vet du om Rønau også kom fra Elverum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.