Gå til innhold
Arkivverket

[#72709] Karl den 12 gate i Oslo


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Hvilken kirkebok skal jeg lete for å finne barn som ble født i denne gaten ca. 1890 - 1900.Dersom noen kan hjelpe meg så er det fint.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg leter etter Thorleif Sørensen som skal være født den 22 januar 1900 i Carl 12.gade 15, Christiania Norge.Jeg klarer ikke å finne noen fødte i dette tidspunktet. Foreldrene var Nils Christian Sørensen og Annette Marie Olsdatter.Dersom noen klarer å hjelpe meg så blir jeg meget glad.mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiKirkeboken fødte/døpte Domkirken/Vor Frelsers menighet fra 1892 og fremover befinner seg fremdeles på Domkirke menigheten kontor Du kan ta kontakt med de for oppslag Snakket med de for noen dager siden og da ble det sagt at den var klar for avlevering,så da får man håpe det ikke tar for lang tid før den er scannet og lagt ut.Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk. Jeg skal senere i dag ringe dem for å høre om de kan hjelpe meg. Det er jo artig å få dato på flere av min fars onkler og tanter.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Inger-Marie Næsset

Takker så mye for hjelpen. Senere i dag skal jeg ringe domkirken for å høre om de har opplysnonger om når min oldemor reiste til Danmark,Sov søtt videre. klem fra Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Berntsen

Hei Inger-Marie. Vil bare nevne at Karl den 12. gate 15 var i Urbye-familiens eie i etterkrigstiden, og inngikk i et makeskifte med Oslo Kommune på 1970-tallet, da gaten måtte vike for 'trafikkmaskinen'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.