Gå til innhold
Arkivverket

[#72715] Andreas Severin Bjørnestad


Gjest Kåre Bjørnestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Bjørnestad

Andreas Severin Bjørnestad døde 30.03.1940 i Bergen. Kan noen hjelpe meg med: Når og hvor ble han født. Har han etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Bjørnestad finner du jo i Alversund .Her gifter Nils Johannesen Bjørnestad seg med Kari Kristensdtr Bragstad 17/5-1875: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Meland i Alversund, Klokkerbok nr. C 2 (1867-1880), Ekteviede 1875, side 158. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5198&idx_id=5198&uid=ny&idx_side=-136>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Dette paret får flere barn I Bergen: Karl Johan i 1876: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=11&filnamn=dp12011816&gardpostnr=50989&personpostnr=152914#nedre>LenkeMarie i 1880: LenkeHjalmar Olai i 1882: LenkeNils i 1885: LenkeDet må være dem vi finner i ft 1891, begge fra Alversund: LenkeOg her i 1885:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Nils Johannesen Bjørnestad ble f 27/2-1851 i Hamre (Alversund/Meland) Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Hamre, Ministerialbok nr. A 13 (1846-1857), Fødte og døpte menn 1851, side 38. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1909&idx_id=1909&uid=ny&idx_side=-40>Lenke Permanent bildelenke: LenkeKari Kristensdtr Bragstad ble f 10/7-1847: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Hamre, Ministerialbok nr. A 13 (1846-1857), Fødte og døpte kvinner 1847, side 89. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Her dør Nils Johannesen i 1896: LenkeHer er vel hans kone Karen i ft 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

For å finne etterkommere kan du jo nå legge inn forespørsel etter dødsmelding til Andreas Severin og Rebecca på Arkivfora, for døpte finner vi jo vaskelig etter 1907 uten å lete i alle kirkebøkene i Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Takk alle. Dette var til stor hjelp for meg.Det er ofte problemer når 'bønder' flytter til byen og ikke tar med seg farens fornavn og heller ikke Gårdsnavn. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Andreas Severin er en fjern slektning av meg. Håper at det går an å spore opp hans etterkommere.Har noen kandidater, men er ikke så sikker at de kan godtas.Kan noen hjelpe ? Takk igjen til dere alle. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Andreas Severin er en fjern slektning av meg. Håper at det går an å spore opp hans etterkommere.Har noen kandidater, men er ikke så sikker at de kan godtas.Kan noen hjelpe ? Takk igjen til dere alle. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Som jeg sa tidligere, bør du legge inn forespørsel etter dette parets dødsmeldinger på arkivforumet. Det er ofte satt opp etterkommere i dødsannonsene.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Hei Kjellaug! Takk igjen. Jeg var ikke helt våken. Informasjonenejeg fikk overgikk alt jeg hadde forventet. Nvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.