Gå til innhold
Arkivverket

[#72731] Søker foreldre til Daniel Nilss. Kjøsnes


Gjest kjetil tufte
 Del

Recommended Posts

Gjest kjetil tufte

Hei. Jeg har problemer med å komme videre i mitt tre for jeg finner ikke fødselsdato på:Nils Nilsson og hustru Helle Madsdatter. Disse to er foreldre til Daniel Nilss. f.1818 på Kjøsnes og d.8 april 1901 i Allmenningen ved Skei - Jølster, som var gift med Marte Catrine Hansdtr. f.1820 på Klagegge - Jølster. Jeg har alle deres barn og etterkommere, og har bare problemer med å komme videre bakeover på grunn av manglende fødselsdatoer og steder. Jeg vet av erfaring at her inne er det såååå mange dyktige medlemmer, som jeg håper hjelper meg her. På forhånd takk Mvh Kjetil Tufte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Informasjon om Daniel Nilss. Apnaset i kyrkjebøkene, Naustdal prestegjeldÅr 1818 Fødselsdato 6.12.1818 Dåpsdato .. Førenamn Daniel Etternamn Nilss. Ekte (e) - uekte (u) e Far Nils Nilss. Far's bustad Apnaset Mor Helle Madsd.Funne her: http://fylkesarkiv.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Sønnen Nils Matias ble døpt 9 aug 1808: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11406&idx_id=11406&uid=ny&idx_side=-15>LenkeDe giftet seg 5 juli 1806: (FS) Lenke Og Fjordane&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly= Vielsen på høyre side. Nils Nilsen Aspeset og Helle Cathrine Qvellestad LenkeHelle Cathrine,16 år i 1801.Bor på Qvellestad.Ser ut til at mora heter Anna Olsdatter,og hun er i sitt andre ekteskap: LenkeFant dåpen til en pike ,Helle Cathrine,døpt 16 okt 1785: (FS).Foreldre Mads Tostensen og Ane Olsdatter. Lenke Og Fjordane&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Dåpen,fra kirkeboken,høyre side:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kanskje dette er Niels i 1801 LenkePå FS har jeg funnet en Niels Nielsen som sønn av Niels Marqvardsen og Helge Nielsdt., men opplysningene er forvirrende. Det er 2 Niels som var døpt 23/1 1778 og døpt 15/3 1778. Kanskje det er fødsel og dåpsdato, men det mangler kirkebok for 1778. Konfirmasjone vil være ca. 1792 eller senere, men her der står det kun konfirm. navn og et gårdsnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil tufte

Hei. Takker så mye for god hjelp. Har nå kommet et stykke videre og har mer opplysninger å gå på. Dette var utrolig kjekt. Avslutter ikke dette temaet for jeg blir glad for alle opplysninger jeg måtte få hjelp med videre. Mvh Kjetil Tufte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.