Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Berit Knudsen

[#72734] Noe galt med FT 1875 ?

Recommended Posts

Guest Berit Knudsen

Jeg har søkt etter Karen So.... f. 1848 pluss/minus 1, og det meste er greit. Men da jeg skal se på Karen i Enebakk så er det noe som er riv ruskende galt som dere jo kan se selv. Lenke Lenke Noen som kan ta tak i dette?

Guest Anette Skogseth Clausen

Det er karen so... i fornavnet sant? Jeg ser at hun ligger på plass 561, mens han du får treff på ligger på 567. Det er nærliggende å tro at det har vært foretatt en oppdatering av databasen og rekkefølgen på personene har blitt endret. Det landsomfattende søket baserere seg på indeksfiler og disse indekseringene av dataene er kun kjørt en gang. Nye data vil ikke være med i 1875-søket og endrede data hvor poster er fjernet eller lagt til, vil ødelegge for lenkingen inn til resultatet.Vi skal se om det blir mulighet for en ny indeksering av 1875-tellingen slik at den type feil blir rettet opp og vi får med oss alle 1875-tellingene som er registrert etter at det landsomfattende søket ble laget. Men jeg kan dessverre ikke love noe tidspunkt.

Guest Berit Knudsen

Takk for svaret, og jeg håper det ikke blir alt for langt fram i tiden til dere klarer det.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.