Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Kristian Botten Pedersen

[#72735] Hvilket yrke er vpl promløitn? Hvordan søke etter emigranter til Argentina?

Recommended Posts

Hva er dette for et yrke? Og kan jeg søke på alle som hadde Argentina som reisemål i emigrantdatabasen? Eller hva med linjen? Stockel. Skip? Sunpulp. Hvilken valuta er medbrakte penger? Og hva betyr frakt (kr)? 193943, Ludvig Aubert er han jeg lurer på. Er interessert i alle nordmenn som reiste til Argentina før 2.verdenskrig. Kan noen gi meg noen tips?

Guest Berit Knudsen

Her er reisen. LenkePromløitn. vil jeg tro er premierløytnant og vpl. kan kanskje bety vernepliktig? Frakt kan være billettprisen i kr. Linje er 'rederiet' og skipet het Sunpulp

Og hva med at det står de har perm til en viss dato? Betyr det da i tilfelle at de må tilbake til verneplikten til den datoen? Er fremdeles på emigranter til Argentina.Lenke

Guest Berit Knudsen

Alle de skal jo til Amerika.

Guest Berit Knudsen

Ludvig Aubert emigrerte vel ikke. Han var på en forretningsreise til Argentina. Så alle som står i emigrantprotokollene emigrerte nødvendigvis ikke.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.