Gå til innhold
Arkivverket

[#72735] Hvilket yrke er vpl promløitn? Hvordan søke etter emigranter til Argentina?


Gjest Kristian Botten Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Botten Pedersen

Hva er dette for et yrke? Og kan jeg søke på alle som hadde Argentina som reisemål i emigrantdatabasen? Eller hva med linjen? Stockel. Skip? Sunpulp. Hvilken valuta er medbrakte penger? Og hva betyr frakt (kr)? 193943, Ludvig Aubert er han jeg lurer på. Er interessert i alle nordmenn som reiste til Argentina før 2.verdenskrig. Kan noen gi meg noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Her er reisen. LenkePromløitn. vil jeg tro er premierløytnant og vpl. kan kanskje bety vernepliktig? Frakt kan være billettprisen i kr. Linje er 'rederiet' og skipet het Sunpulp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Botten Pedersen

Og hva med at det står de har perm til en viss dato? Betyr det da i tilfelle at de må tilbake til verneplikten til den datoen? Er fremdeles på emigranter til Argentina.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ludvig Aubert emigrerte vel ikke. Han var på en forretningsreise til Argentina. Så alle som står i emigrantprotokollene emigrerte nødvendigvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.