Gå til innhold
Arkivverket

[#72736] emigrert fra Egersund til USA i 1881: Pauline Pedersdatter Slethei f. 1859


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Pauline er datteren til disse foreldre:Berte f. 23.11.1816, død på Slethei som folgeenke 24.11.1897, gift 05.04.1847 eller 48 med Peder Pedersen Lomeland f. Kielland, døpt 11.06.1808, Lomeland, død 15.07.1883 på Slethei. De kom til Hustoftdal, og rundt 1873 til Slethei. Disse har jeg nok opplysninger om.Pauline Pedersdatter Slethei f. 04.09.1859, Hustoftdal i Helleland, kaltes i 1865 som “Pavelina”, konf 1874 i landssognet, Egersund,reiste m. attest 16.04.1881 til Amerika som pige Pauline Pedersdatter Slethei.Pauline har jeg ikke klart å snuse opp i Amerika, henne er det jeg gjerne skulle vite mer om.Tro om hun ble gift, fikk barn osv? Fint om noen har tid og lyst til å lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hanne Line Osberg Eide

1900 United States Federal CensusName: Pauline Aas Home in 1900: Ibsen, Richland, North Dakota Age: 41 Birth Date: Apr 1859 Birthplace: Norway Race: White Ethnicity: American Gender: Female Immigration Year: 1881 Relationship to Head of House: Wife Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Mother: number of living children: 4 Mother: How many children: 6 Spouse's Name: Peder Marriage year: 1883 Marital Status: Married Years Married: 17 Residence : Dwight & Ibsen Townships, Richland, North DakotaHousehold Members: Name Age Peder Aas 48 Pauline Aas 41 George Aas 14 Cora Aas 12 Clara Aas 11 Melvin Aas 10 Lorents Larson 32-Denne ser ut til å være født i april, men det kan være forbytting av dag og mnd. Har sett det tidligere.-Kommer ikke inn på North Dakota Death index nå, så jeg får ikke sjekket nærmere. Hva står registrert ved denne Paulines død? Du kan sjekke selv senere, når tjenesten er oppe.https://secure.apps.state.nd.us/doh/certificates/deathCertSearch.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Hei, Hanne. Takk for tips. Jeg fant dette:Search Results Name (Last, First Middle) Date of Death County of Death Gender Age Date of Birth State of Residence County of Residence Action AAS, PAULINE 08/15/1932 Richland FEMALE 73 Years 04/07/1859 North Dakota Richland Så spørs det om det er min dame, da? Innvandringsår stemmer, og årstall. Datoen noe ymse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Tror ikke det er riktig Pauline, selv om vi ikke kan avskrive henne helt.For alt det vi vet kan din Pauline kan være død før 1900. Du vet ikke mer om hennes skjebne? Har du skjekket skifte etter moren? Det kan si noe om Pauline lever og ev navn som gift, ev hvor hun bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.