Gå til innhold
Arkivverket

[#72739] Oppslag Drangedal, Jørgen Jørgensen Bustrakmoen


Gjest Per Holte Rosenkilde
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Holte Rosenkilde

Jeg lurer på om det er noen som har Bjørn T. Holtes slekstregister for Drangedal for hånden. Jeg lurer på hva den sier om skjebnen til Jørgen Jørgensen, født 1775 på Bø i Tørdal, men bosatt detmeste av sitt liv på Bustrakmoen. Hans andre giftemål med Asgier Leiulfsdatter skal stå på side 139 i bind II i slektsregisteret. Jeg har en mistanke om at ekteparet emigrerte før 1865.Jeg er også interessert i datteren Aslaug Jørgensdatter f. 11.12.1831 og hennes mann Gunnar Olsen (side 73 i bind III). Jeg har ikke funnet spor av dem etterat siste sønn Gunder ble født i 1871, jeg kan selvfølgelig ha oversett noe. Gunnar og Aslaug levde mesteparten av livet på Ødegården under Vølstad, men siste sønn er født på Solli.Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Knutsen

Hei Per. Jeg har ganske mye stoff (navn) om etterkommere etter Aslaug og Gunnar. Jeg ser at navnet Holte går igjen. Dersom du ønsker noe av dette, så kan du jo sende meg en mail. bernk krøll alfa online.no.Mvh Bernt K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.