Gå til innhold
Arkivverket

[#72791] kaptein Gunder Holgersen Kofoed (1696 - 1778)


Gjest Liv Aasa Holm
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Aasa Holm

Nå er mye kommet frem om Gunder Andersen/Andreassen Polset Kofoed. Det ser ut til at han hadde EN kone ved navn Karen. Hun het antagelig Karen Elsebe da sønnen Holger Andreas døper sin første datter Karen Elsebe.Går det an å konkludere med at Gunders Kone het Karen Elsebe Jonasdatter (2.sønn er jo kalt Jonas)? Jeg kan jo etter dette ikke stole på de opplysninger som jeg har i 'Kofoed-papirene' fra min granonkel og min farfar. men der står det iallefall at Mette Kristine Berg var fra Skougnes ved Trondhjem. Mens Holger Hansens annen kone, Sophie Oldesloe visstnok var fra Bornholm. Stemmer dette med hva dere andre vet om dem?Liv Holm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Ifølge denne lenka skal Karen Volquartz Krey være omtalt på s.132 i den oppdaterte versjonen av ST Dahls 'Embetsmenn i Midt-Norge 1660-1700: Lenke.I tillegg skal Hans Henrik Krey Hammer (!) være omtalt på side 219 i hefte 31 av NST.En Hans Krey er omtalt på s. 70 hefte 30, og Jochum Christian Krey ditto på s. 314 hefte 24.Kanskje kan vi lære noe mer om disse Krey'ene? Vel, alle monner drar, men jeg sitter flere hundre mil borte fra egne hefter og egen bok. Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Jeg har i en annen sammenheng sett at 'Jens' og 'Jonas' brukes omhverandre om og av samme mann. Vet ikke om det er til noen hjelp, men her får vi snu hver stein. Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anna helle olsen

gunder holgersen kofoed var bestefar til min tippoldefar. han var gift med karen elsebe henriksdatter krey. barn:holger andres og jonas.jonas døde ugift 25/3-1789 på gården gjerde i vågosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Hei Anna!Om du les denne debatten grundig frå starten, inkludert det som gøymer seg bak lenkene, så vil du sjå at noko av det du skriv i innlegget ditt er feil. Du vil finna at Gunder Kofoed ikkje var ekte son til Holger Kofoed, men son til ein meir eller mindre ukjend Anders (Andreas)og Mette Christine Berg. Mette gifta seg som enkje med Holger Kofoed. Det står heller ingen stad at Karen Elsebe, kona til Gunder var dotter til nokon Henrik Krei (Krej, Krey). Ho er rett nok kalla Karen Elsebe Krei då ho gifta seg med Gunder i 1721, men namnet på faren er ikkje nemnd. Men ein gong ho var fadder på ein unge i Oppdal (1742) er ho kalla Karen Jonasdotter. Dette må då bety at hennar fulle namn var Karen Elsebe (kortform for Elisabet) Jonasdotter Krei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Fint om nokon kan oversetja det som står i barnedåpen i Oppdal, Kven vart døypt? Kven var foreldre, andre faddrara mm. Har opplevd at det treng ikkje vera rett det som står i Kyrkjebøkene. Ein brudgom vart tittelert som Lensmann, men finn han ikkje som lensmann i oversikta over lensmenn i H.land, mest sannsynleg var han lennsmannsdreng.(Kanskje Karen Elsebe, hadde gitt far sin namnet Jonas?)Meinar eg las i innlegg nr 34845, om skifte etter mor til Henrik Just Krei, kan det vera ein Jonas der?Har kopi av Ovenstad. Kan ikkje sjå at Gunder har hatt tittelen Prem.letn. frå 01.12.1738 var han Lnt. ref. ved 2. Trondhj. nasj. inf.regt. frå 13.10.1741 i fenr.s stilling ved Guudske komp.Ovenstad skriv namnet Krei (Krey), Henrich Hansen. Her er ikkje Just med.Henrich Just Krei, hadde han fleire born? Kan det vera eit skifte etter han, som kan bekrefta eller utelukka Karen Elsebe som hans dotter?Eg som trudde eg skulle leita etter Mette Christine sine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

I den nemnde barnedåpen står det at presten i Kvikne, Hans Christian Biørn døypte presten i Oppdal si dotter, Johanne Marie.Fadrane var; Løytnant Holger Birk, Sorenskrivar Andreas Christian Krog, Fogd Evert Ibsen Meyer, Fru Løytnant Kofods Karen Jonasd(otter), Mad(lle) (dvs frøken) Dorothea Walløer.Som ein ser så var løytnantsfrua i fint selskap her.Løytnant Gunder Kofoed er nemnd alt i 1739 som forlovar for ein soldat og så vidt eg kan sjå så er dette einaste gongen han vert nemnd med førenamn. Elles står det berre løytnant Kofod. Han er nemleg nemnd ganske mange gonger i kyrkjeboka for Oppdal, enten som fadder eller som forlovar i tidsromet 1739-1742. Etter den tid ser det ikkje ut som Gunder held til i Oppdal lenger. Fru Karen har eg funne nemnd berre denne eine gongen då ho var fadder til prestedotra.Ei overasking var det å sjå at då Gunder var fadder til Randi Løddensdotter Vognild 23. august i 1739, så var det også ei Ellen Lovise Kofoed som var fadder til same barnet. Dette trur eg ganske visst må vera ei hittil ukjend dotter til Gunder og Karen. Om Ellen til dømes var født året etter Holger Andreas, så ville ho i tilfelle vera 17 år i 1739, - altså gammal nok til å vera fadder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Hei alle saman!Tusen takk til Finn for fin oversetjing av det som står i Oppdal Kyrkjebok. Ja her var mange fine folk. Det med namn på fadrar er spanande og kan vera med på å gje svar. Er det nokon 'raud tråd' å finna der? Kven var far til Gunder? Kva familie kom han frå? Kan nokon av dåpsborna / brurepara vera frå faren sin familie eller frå Mette Christine Berg sin familie? Ellen Lovise, er det eit Kofoed namn eller frå ei anna familie grein?Har tenkt at det var underleg at dei berre hadde to born. Todal, skriv at Gunder kjøpte Gjerde i 1744, det kan vera forklaring på at han ikkje er å sjå i kyrkjebøkene i Oppdal.Eg har sett gjennom den 'oversette' kyrkjeboka for Orkdal mange gonger. Ein capt Tønder har born til dåpen i same tidsrom som Capt. Kofoed. Og Holger Andreas har ein fadder som heiter Karen Tønder.Eit lite sidespor, men mykje tyder på at Ole Tønder som i 1731 kjøpte Aresvik og Vågås, er Capt. Tønder frå Orkdal. Far hans var Ole Tønder sokneprest ved Vår Frue kyrkje i Trondheim, som igjen var son til fut Christopher Nielsen Tønder, sistnemde døydde på Averøy i 1656?Far, stefar, fosterfar. Ser ut som at det er fornuftig av deg Finn å halda fast ved Jonasdotter. Eg har enno vanskar med å forlata tanken om at Henrich (Just) Hansen Krei er far hennar. (So dette er ein stein som må snuast.) Gunder bruka Holgerson etter stefar sin. Er Henrich far til Karen Elsebe, så vaks ho ikkje opp hjå han, han som var yrkesmilitær og ugift, hadde ikkje dagleg omsorg for henne. Kven var så hennar 'far', kven sitt namn hadde ho rett til å bruka som etternamn, kva etternamn var naturleg for henne å bruka? Veit me noko om mor hennar, vart ho td gift med ein Jonas, som vart Karen Elsebe 'sin far'. Eller hadde ho fosterforeldre, td ein bror el. svoger til mora som heitte Jonas? Kvifor fekk ho etternamnet Krei, i kyrkjeboka då ho gifta seg? Det er rimeleg å tru at Holger og Henrich, kan ha kjent kvarandre godt, i og med at begge var yrkesmilitære. Og at det der var kjendt Henrich hadde ei 'uektedotter'. Og at den 'ekte faren' vart gjordt stas på ved giftarmålet. Eg har framleis mange spørsmål og berre usikre svar.Eg har for liten lokalkunnskap til å vita kva Ættarbok det er lurt å starta med å leita etter Gjertrud Arnesdotter i, ho som evt. er Karen Elsebe si mor. Finnt om nokon kan koma med forslag, så kan eg leita.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Finn, 'må' Gunder ha bodd i Oppdal den tida han går igjen som fadder? Det er jo ikke så langt mellom Orkdalen og Oppdal. Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Til Torger (35)Ja eg er temmeleg sikker på at Gunder og familien held til i Oppdal i desse aktuelle åra. Sjølv om det ikkje er så langt frå Orkdal til Oppdal i dag, så var det langt på 1700-talet med dei kommunikasjonsmåtane dei rådde over den gongen. Dessutan er det jo heilt ulogisk at Gunder skulle opptre som vitne for folk som held til i Oppdal når dei ville trulova seg om Gunder sjølv budde i Orkdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Aasa Holm

Til Anna Helle Olsen (36). Jeg stammer fra Karen Elsebe Holgersdatter. Hun giftet seg med Augustinus Hansen Henden og de flyttet til Gjerde (Giære). Jeg visste ikke før for noen måneder siden at Gjerde var Jonas Kofoeds gård. Karen Elsebe giftet seg 1786.12.27. Jonas døde i 1789 så de kan jo ha kjøpt gården på den tiden. Har ikke rukket å gå gjennom pantebøker etc. for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anna helle olsen

liv aasa holm. har du hørt om en bryllaupstale fra 1825? bryllaupet mellom brudgom peder halvorsen thodal og bruden gunhild augustinus-datter gjerde? de giftet seg i aure kirke 10 juli 1825. kilde.anders todal.nordmøre historielag,1949. har kopi fra biblioteket på aure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anna helle olsen

1702 solgte svend rasmussen gården polset på fannrem ved orkdal til holger hansen kofoed. 1722 ble sjersant gunder kofoed eier av polset.1726 fikk han skjøte på gården av holger h.kofoed samt hans mødrene arv. 1746 solgte gunder polset. 1748 kjøpte han gården gjerde og i 1753 kjøpte han nabogården vågos..da er han løitnant i det 2.trondhjemske nationale infanteriregiment. før dette var han i guudske komp.og i gunnæsske komp. hvor er det?? sist ved vigske komp(vik i aure)avskjed 28/12 1759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Aasa Holm

Til Anna Helle Olsen. Nei, jeg har ikke hørt om denne bryllupstalen. Er den interessant/morsom/informativ? Har du mulighet til å scanne den og sende den? (livaholm@start.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

For ordens skyld: denne talen blir det også vist til i innlegg (11). Dere leser vel de foregående innleggene, jenter;-)? Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anna helle olsen

har da lest innlegg 11.skulle bare presisere den litt til liv holm. fjern slekning. jeg bor på gården vågos!der gunder bodde.på gården gjerde bor et søskenbarn ev meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anna helle olsen

har brudetalen som papirkopi. den fikk jeg på biblioteket på aure tlf 71647474. åpent tirsdag og torsdag fra 10 til 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Etter å ha leita litt i tølane mine dukke den omtalte bryllupstalen med tilbehør opp. Når eg skriv tilbehør, så meinar eg at A. Todal først gjev ei grundig innføring i slektskapstilhøva til brura og brudgommen. Kva gjeld Kofoedslekta, så er det ikkje så mykje nytt Todal kan fortelja utanom det som er kome fram i denne tråden tidlegare. Det einaste er at Todal har fått med seg at då Gunder Kofoed vart trulova med si Karen Elsebe i 1720, så er Gunder kalla Guner Richard, medan den vordande brura vart kalla Madselle Karen Elsebe Sundlie.Truleg oppheld Karen seg på Sundli i Orkdal på den tida ho vart trulova, men kva ho eventuelt gjorde der veit vi så langt ikkje. Kanskje var ho i teneste hos brukaren der på den tida. Akkurat kven som var drivar og eigar i 1720 går ikkje heilt klårt fram av Orkdalsboka B III, men det måtte vera ein av dei to brørne, Jørgen Hansson Zidsler eller broren Peter Hansson. Den første av desse var gift med Kirsten Clausdotter som var prestedotter frå Orkdal. Broren Peter var gift med ei Guri Hansdotter frå Inderøy. Brørne hadde også ei syster, Lisbet som var dotter til Hans Jørgensson Zidler. Ho var gift med ein Arn Ingebrigtsson Brekka. Alt dette er teke frå Orkdalsboka B III s. 109 f.Kor vidt Karen Elsebe var i slekt med dette folket kjenner eg så langt ikkje til, men ein kan ikkje sjå bort frå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Jeg 'har lest' at stiger (på Løkken ?) Hans Jørgen(sen?) Ziedsler også hadde en sønn Ole. Etter mine notater var Jørgen Hansson Ziedsler bosatt på Sundlie, som var stefaren Christoffer Christoffersen sin gård. I 1715 var Jørgen smed på Svorkmo, og senere muligens krovert i Fannrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(39:) Den Karen Holgersdatter Kofoed som ble gift med Augustinus Hansen Henden har jeg noter som datter av Holger Ulrich Kofoed, sønn av kaptein Hans Holger Kofoed (1703-1766) på Nesset (nevnt i innlegg #11), sønn av Mette Kirstine Berg og henns 2. ektemann Holger Hansen Kofoed og altså halvbror av Gunder, far til Holger Andreas Kofoed.Denne Karen skulle dermed bli tremenning til barna til kaptein Holger Andres Kofoed (1721-1784) i Vågosen.Jeg har notert barna Gunnhild, Absalon (og Karen Elsebe ?) til ekteparet Holger Andreas Kofoed og Ane Jonsdatter Ertvåg. Hvilke andre var det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.