Gå til innhold
Arkivverket

[#72791] kaptein Gunder Holgersen Kofoed (1696 - 1778)


Gjest Liv Aasa Holm
 Del

Recommended Posts

Per/ 223Skal prøva å svara på det du spør om. Ovenstad har berre 3 stk Oldesloe; det er:Christen Christensen, sersj. ved Thj. nasj.inf.regt. han døde 01.10.1702Frederich Christian(sen): kpt.med lønn som Int. ... fra 1711 til 1717.Rasmus; Kapt. til 15.01.1717 - De N.fjeldske landdrag.-komp.er blev dog s. å. opløst.Her finn eg ingen Kaptein som Mette Kristine Kofoed har vore gift med. kan det vera feil det som står I Jul. Bidstrup at Mette Kristine var gift med ....... Kaptein Oldersloe, Norge. Kan Mette Kristine ha vore gift med ein Sjø kaptein?Eg etterlyste Bergvinom i Debatt 73446, her har eg fått litt opplysningar: LenkeHer skriv Arnstein Rønning (5)'Skjøtet er medunderskrevet av hendes døtre Sophia Olderslou og Anne Helena, Claus von Hagens enke m.fl.' Kanskje kan dette skjøyte gje oss fleire svar, for kven var dei m.fl. som det er referert til?I nemde skifte (194) s. 119 står det: 'Så kom det melding fra Jylland, at Morten Oldersloe hadde efterlatt sig tre datterdøtre i alderen 3 til 12 år. Til å møte på disses og deres værges vegne opnævntes Seigneur Søren Engelbrecht.' (...) 'Skiftet blev avsluttet den 21. januar 1760, og da blev de efter lang debatt enige således, at de tre børn i Jylland skulde ha 50 rd. forlodds. Aktiva utgjorde 321 rd. 7 sk., og der blev 177 rd. 1 ort 18 sk. tilovers til alminnerlig deling. Sergeant Hans forlangte 69 rd. 3 ort 13 sk. for begravelsen; han fikk 50 rd.' 'Ikke leng efter døde Hans Oldersloe, men han blev ikke gravfester i Skogn.'Kven var denne Morten Oldersloe?Kvifor fekk hans barnebarn Forlodds?Kven var det som delte dei pengane som var å dela, vart alle borna til M.K. Berg og H.H. Kofoed, tilgodesette? Fleire svar kjem sikkert når skifteprotokollane kjem på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Aasa Holm

Ann Helle (222). Takk for dette. Jeg har i mine filer at Holgers bror Peder, f. 1650, ble gift med Anna Samuelsdatter Frende. men jeg har ikke gått videre på den grenen.På nettadressen. http://hhelseth.net/kofoed-slekt.htm står det bl.a. om Holger Hansen Kofoed: Barn: (To gutter døde som små). Mette Kristine Koefoed, f. 1700, gift med kaptein Oldesloe. Johanne Elisabeth Koefoed, f. 1702, d. 1.7.1782. Gift med Jens Hansen Maastrup. Iflg. en artikkel i Romsdalsposten ( Kr.sund N) av E. Th. Christensen hadde Holger Koefoed fire sønner og to døtre. Iflg. Skogn historie ble Ernstine Elenora Sophie, datter av Peder Lund gift med en Kaptein Koefoed, sønn av Holger Koefoed.Ut ifra dette trakk jeg den gale slutning at Gunder ble gift med nevnte Ernstine. Hans var jo gift med Anna Kirstine Kyhn. Opplysningene på ovennevnte nettside må jo være gale. Forøvrig har jeg nå så mye ny informasjon om min slekt takket være dere alle som deltar i denne tråden, at jeg har nok arbeide i lang tid med oppdatering og nyinnførsler. Tusen takk til dere alle. LivPS. jeg kommer til å lage et nytt spørsmål ang. en annen av mine aner fra Aure: Halvor larsen Olmoe/Ålmo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidan me no er inne på område Oldersloe / Oldesloe / evt OldeslovHer er Mads Oldersloe fadder. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=dp16381715&gardpostnr=234&personpostnr=1488&merk=1488#ovre>LenkeNår det står Mads, betyr det frøken eller er det førenamnet på ein mannsperson?Mette Olderslov gravlagd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let det seg gjera å finna ut kven som skreiv i kyrkjeboka, då Mette Kristine Berg vart gravlagd? 'Dødsattesten'; må vera skreven litt spesiell / spesielle ordval; eg lurar på om han som skreiv i kyrkjeboka kunne vera omgangsvenn med familien Cofoed?[url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=gr16381715&gardpostnr=651&personpostnr=803&merk=803#ovre>LenkeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PerAnna har 'leika' seg på nettet, då kom ho fram til dette, lurar på om du kjenner til dette? LenkeNår eg blar litt nedover kjem eg til ABT 1725 Jonas Gunnersen, Sara Nielsdtr. Gunnar Berg.Har dette noko med vår debatt å gjera?Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Her er vel Jonas Gundersson kalla Joen Dahl er noko slikt LenkeDet er likevel merkeleg kor samanfallande nokre av desse dataene er med Jonas Gundersson Kofoed i Aure. Kunne han ha vore gift i Stjørdal før han hamna i Vågosbukta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn /232Du finn mykje spanande, men eg må beklaga, eg klarar ikkje tyda den gotiske skrifta, så det hadde vore fint om du oversette teksten, eller du presiserar kva avsnitt det gjeld.Todal skriv litt om korleis Gunder skyter gardane vidare til sønene sine. Todal om skøyte av Gjerde, side 40; 'Han søkte støtt og stadig om fritaking for eller lette av skattebyrdene, og i 1769 'fledførte' han seg til sonen, løytnant Jonas Kofod, med utestengjing av andre born frå arv.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Dette er sikkert eit blindspor, men bør likevel sjekkast ut. det dreier seg altså om den Jonas Gunnarsson i Stjørdalen som hadde ein son, Gunder. Om du klarar gotisk trykt skrift, så kan du kanskje lesa dette? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn /232 og /234Lenke i innlegg 232 viser til Kyrkjebok for Stjørdalen.Når eg les lenke 234, les eg Gaarden Josdal el Fosdal i Størdalen, då tenkjer eg på Støren.Todal skriv at det var auksjon etter Jonas Kofoed. Augustinus Hansson Henna kjøpte garden fro 416 Rd, 2 ort. Han fekk skøyte den 12. juni 1790.Må me venta til Skifteprotokollane vert lagt ut på nettet for å sjå kven som var arvingar etter Jonas?Er det greit for deg at eg etterlyser denne garden på nettet, for å sjå om me kan koma nærare kven denne Gunner Berg er?Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Gardsnamnet Fosdal som det står i Erlandsen finn eg ikkje i Rygh i nærleiken av Stjørdalen. Det kan difor vera eit feiltrykk for Fordal i Hegre herad, muleg det same som Meråker no. Størdal er sjølvsagt det same som Stjørdal.Berre bruk opplysningane i innlegga mine som du lystar du. Eg reknar ikkje å ha noko som slags rettar når eg først har lagt det ut her på forumet. Det skulle då berre mangla.Om det var 'vår' Jonas som hadde denne sonen, så måtte han tydelegvis ha vore gift. Men kona kan ha døydd og offisersgjerninga til Jonas kan ha tvinga han til å plassera guten hos andre. Dette kan ha ført til at han etter kvart mista kontakten med barnet sitt. Men inntil vidare vert dette berre fantasier og mest truleg er det ein tilfeldig namnelikskap vi har med å gjera. Kanskje kan bygdebok for Stjørdal eller Meråker gje svaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

En kandidat som foreldre til Mette Kristine Berg kan være sorenskriver i Follo Jens Hansen f. ca. 1639 og d. 1710 på Berg i Frogn. Gift 1. gang med Mette Mortensdatter, datter av den rike tolleren på Sand Morten Lauritzen. Hun døde i 1670-årene. Gift 2. gang Abigael Jørgensdatter Heide d. omkr 1720.Se også Frogn bygdebok Lenke side 248. Der vil du finne våpenet til Jens Hansen og sønnen Jørgen Jensen Berg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael /238Korleis kan me sjekka ut opplysningane som Michael her kjem med. Er dette grunnlag for ei eiga etterlysing?På garden Elle budde det ein som heitte Gunder Jensen 1612-1635, så Gunder-namnet, har vore brukt i det distriktet.På s. 30 at Søren Hagerup hadde seldt ein del jord. Om det er slik at Richard-namnet kjem frå den slekta.Kva meinar de som har erfaring med slektsforsking, at det er lurast å gjera her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Per Nermo

(Finn/165:) Jeg har tidligere notert meg at Holger Andreas Kofoed i Vågosen, f. 24 Aug 1721 (kaptein, tidligere underoff. v. Opdalske kompani), var enkemann da han døde i 1784, men jeg har nå fra annet hold fått vite at hans kone Ane Jonsdatter Ertvåg f. 14 Mai 1730 skal ha giftet seg opp igjen med Jakob A. Follan, og at hun døde først 22 Aug 1817. Er dette siste korrekt ?(52:) Er det 'verifisert' at ovennevnte Holger's sønn Peder Holgersen Kofoed (1772-1851) ikke var far til det barnet (Holger, f. 12 Sep 1812) som Marit Jonsdatter Engdal var fire måneder på veg med da hun ble gift med Peder den 30 Apr 1812 ?Og, til slutt, hvor 'sikkert' er det at Holger Hansen Kofoed (1663-1752) likevel ikke var far til Mette Kirstine Berg's sønn Gunder (f. ca. 1696) ? Mette skal, har jeg lest, ha vært bosatt på Holgers gård rundt 1689. På den tiden bodde vel Holger (som Fenrik) i Løkken/Svorkmo-området. Hvilken gård er det han skal ha eid eller bebodd der, før han i 1702 kjøpte gården Polset i Fannrem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

(Per 242) I Orkdalsboka IV av A. Skrondal; s. 231 Om Garden Polset står det: 'Sersjant Gunder Kofoed vart eigar i 1722 og i 1723 hadde han 1 hest (.....) (Matr nr. 190) Skylda (12 Maekl) vart auka med 6 markl. Han fekk skøyte av Holger Kofoed i 1726 'mot hans mødrene arv'.Kva meinast med 'mot hans mødrene arv'?Eg er så fersk i slektsforskinga at eg ikkje klarar å finna orginaldokument for dette skøyte.Fekk 'halvsyskjena' tilsvarande 'mødrene arv?Ein tanke har vore at dette i realiteten var hans farsarv?Då eg lånte og las i Gardsogene om Orkdal, såg eg at 'kompanisjefen' til Holger Hansen Kofoed hadde minst ein gard i Orkdal, kan det vera på ein slik gard at Holger Hansen har budd?Eg har sett i J. Bistrup si bok om Kofoed slekta; der er Gunder ikkje rekna med som Holger Hansen sine born.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anna helle olsen

per nermo(242) du lurer på om peder holgersen kofoed var far til barnet som marit jonsdatter engdal fikk. denne historien er allmenn kjent i min del av familien. historien forteller at en handelsreisende...en jøde...som var far til barnet. om dette er sant eller ikke vet vi vel ikke, men det som er sikkert er at mange i den grenen av familien er veldig mørke. æyne,hår og lett for å bli brune om sommeren. vi kaller det 'jødeblodet ;0)' og ingen fornekter det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Er det skrevet noe om dette i noen primære kilder, f.eks. i kirkeboken ? Ble Marit straffet for dette 'leiermålet' ? Er dette din gren av slekten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anna helle olsen

per nermo.peder holgersen kofoed ble født i vågos gård..der hvor jeg kommer fra. min gammeltante gunnild giftet seg med en slektning av holger pedersen kofoed.. hilmar kofoed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anna helle olsen

per nermo. peder holgersen kofoed spilte i et bryllup i engdal.da var han 20 år. i en vugge ligger marit jonsdatter. da skal peder ha sagt at henne skal jeg gifte meg med. så giftemålet mellom de to ble vel etter hvert bestemt. da hun ble gravid med den kramkaren var vel uløkka ute og hun valgte å gifte seg med peder. han er kjent i familien som en...kjeltring!!! straffa var vel heller at hun giftet seg med en hun kanskje ikke i utgangspungtet ville ha.det sies at hun var en meget sint og bestemt dame som rådde med hard hånd. bitter kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Ann Helle (243): Jeg tror du finner forklaringen - eller deler av den - i (11) tidlig i denne tråden. 'Mødrene arv' var vel det moren arvet - eller hadde arverett til (?)Hilsen Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Den slags historier som Anne her fortel finn ein ikkje noko om i skriftlege kjelder. Dette er den sorten som vert ført vidare gjennom munnleg tradisjon og kan vel sortera under det som heiter 'godt bevarte familiehemmeligheter'. Det er no meir enn 30 år sidan først eg høyrde denne historia, og då var det Annas onkel som fortalde den. Han var elles ein person som var svært interessert i slekt og lokalhistorie.Eg kan sjølvsagt ikkje seia noko om kor sann historia er, men eg kjenner til dei særtrekka som kjenneteiknar mange av Peders 'etterkomarar'.Elles har vel Per fått svar på det han spør om i (241) og når det gjeld kor vidt Gunder Kofoed likevel skal vera son til Holger Kofoed, så er vel det bortimot utenkjeleg. Han vert da også kalla Gunder Andersson utan at det er noko prov i seg sjølv. Men det ligg heller ikkje føre noko som helst anna av prov som skulle tilseia at dette er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.