Gå til innhold
Arkivverket

[#72798] Hemnes 825a08 - manglende sider?


Gjest Geir Tverå
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Tverå

I følge den informasjonen som gis i statsarkivenes oversikt over kirkebøker, skulle innførsler over døde i Hemnes for årene 1836-41 være å finne i 825a08. Allikevel ser det ut til at døde i Hemnes for årene 1836-1841 mangler i den skannede versjonen. Boka stopper på side 379, mens bildet viser oss at det er mange sider igjen av boka.Opplysninger som fremkommer av debatt 72663 Lenke tyder på en feil i indekseringen eller publiseringen av denne kirkeboka.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det følger ikke noen filmingsplakat etter s. 379, og det kan være et tegn på at indekseringa av denne kirkeboka ikke er fullført. Jeg takker for tipset og rekker forhåpentligvis å komme tilbake med et mer presist svar imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er 58 bilder som tydeligvis ikke er indeksert. Så vidt jeg kunne se, var døde 1836-1841 blant disse sidene. Jeg skal se til at bildene blir indeksert (om det da ikke er en særskilt grunn til at dette ikke har blitt gjort før).Om noen har anledning til å gjøre jobben i dag, blir det synlig på nett fra i morgen tidlig. Eventuelt fra neste lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Resten av boka er nå indeksert - dette er på nett i løpet av helga. Det var en del rot med sidetallene etter 378-379, og det kan se ut som om boka enkelte steder kan være feilbundet. Merknad om dette er skrevet inn i kirkebokas kildeinformasjon.Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.