Gå til innhold
Arkivverket

[#72799] Andreas og Petrikke Olsen, Bergen 1891 - hvor ble de av?


Gjest Signe Marie Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Signe Marie Solheim

Andreas Olai Olsen og Petrikke Oline Pedersdatter, begge født i Askøy, bodde i Bergen i 1891: [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=berg1891&gardpostnr=20765&merk=20765#ovre>Lenke Jeg har deres foreldre, og dåpen til barna. Men jeg finner dem ikke igjen etter 1891. Den eneste jeg finner seinere er datteren Petra Oluffa som gifter seg i Bergen i 1905 med Ivar Bertin Nikolai Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Broren Anton Olai Olsen født 1884 gifter seg i Sandvigskirken 27/6-1908 med Amanda Hansine Mortensen født 1885, de er på Breistølen 14 i 1912 med barna John Nicolai 1909 og Anskar 1911, Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Andreas er i Bergen ved kommunvalget i 1904, der er hans kone Petrikke også med, de bor i Munkebæksmuget 13, han er også med i Stortingsvalget i 1906, samme bosted.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Tusen takk! Det var rart at de er helt forsvunnet i 1900-tallingen, men det ser iallefall ut som de ble i Bergen. Og da har jeg to av barna videre, så takk igjen! Mvh Signe Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Veit ikkje om denne linken virker, men på DIS-Norge finn eg Anton død 1962. På same gravstein står Amanda død 1954 og to som truleg er barn av desse, John N. Olsen fødd 1809 død 1981 og Odd A. Olsen f. 1923 død 1992. Gravlagd Møllendal Bergen [url="http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=172523>LenkeJohn N. Olsen ser ut til å være døypt Johan Nikolai Olsen. fødd 4. mars 1919. (nr. 74) Kildeinformasjon: Bergen fylke, Sandviken, Ministerialbok nr. B 3 (1901-1912), Fødte og døpte 1909, side 217. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Takk igjen, Egil! Det ser ut som de var i Bergen hele tiden - de er iallefall ikke å finne noen andre steder heller i 1900. Så jeg er på god vei videre : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.