Gå til innhold
Arkivverket

[#72814] Lisebet Andersdt. frå Tronstad gift 17.nov. 1715 med Ola Ivarsen frå Barstad


Gjest Anne Huse
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Huse

Desse opplysningane er å finne i Kirkebok for Volda 1713-1720. Er det nokon som har oppl. om kven Anders, far til Lisebet var ? Mvh Anne Huse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Huse

Hei Grethe. Nei, eg trur ikkje du er på bærtur. Eg har også trudd at dette må vere Tronstad i Sunnylven. Men eg skulle gjerne få vite noko om kva for bruk dette kan vere.Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

På denne slektsiden [url="http://home.online.no/~olillebo/aner.htm>http://home.online.no/~olillebo/aner.htm nr. 534-535 fant jeg følgende:534. Ola Ivarson Barstad-Øy Olagarden, f. 1693 i Barstad, Ørsta, Møre og Romsdal, d. 1719 i Øy i Ørsta, Møre og Romsdal.  Gift 1715 i Ørsta, Møre og Romsdal, med Lisbet Andersdtr. Tronstad.           Barn:           Brite Olsdtr. Øy, f. 1718 i Ørsta, Møre og Romsdal, d. 1788 i Ørsta, Møre og Romsdal.  Gift 1744 i Ørsta, Møre og Romsdal, med Ola Erikson Korshamn Øy.   535.  Lisbet Andersdtr. Tronstad, f. i Tronstad, Synnylven, Møre og Romsdal, d. i Øy i Ørsta, Møre og Romsdal. (1)Gift 1715 i Ørsta, Møre og Romsdal, med Ola Ivarson Barstad-Øy Olagarden, f. 1693 i Barstad, Ørsta, Møre og Romsdal, d. 1719 i Øy i Ørsta, Møre og Romsdal. (2) Gift i Ørsta, Møre og Romsdal, med Nils Knutson Langstøyl, f. 1688 i Langstøyl, Ørsta, Møre og Romsdal, d. 1737 i Øy i Ørsta, Møre og Romsdal.   Anders Torsen var bruker på Tronstad i 1701 og han er registrert med to sønner: Gammel, 14 år, født ca. 1687 og Rasmus, 2 år, f.ca. 1699. Kanskje du skulle sett om det finnes skifte etter Anders Torsen? Skiftmaterialet fra Sunnmøre starter i 1689 – jf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette ble veldig rotete. Prøver å vise igjen at Lisbeth var gift to ganger:535. Lisbet Andersdtr. Tronstad, f. i Tronstad, Synnylven, Møre og Romsdal, d. i Øy i Ørsta, Møre og Romsdal. (1)Gift 1715 i Ørsta, Møre og Romsdal, med Ola Ivarson Barstad-Øy Olagarden, f. 1693 i Barstad, Ørsta, Møre og Romsdal, d. 1719 i Øy i Ørsta, Møre og Romsdal.(2) Gift i Ørsta, Møre og Romsdal, med Nils Knutson Langstøyl, f. 1688 i Langstøyl, Ørsta, Møre og Romsdal, d. 1737 i Øy i Ørsta, Møre og Romsdal.Anders Torsen var bruker på Tronstad i 1701 og han er registrert med to sønner: Gammel, 14 år, født ca. 1687 og Rasmus, 2 år, f.ca. 1699. Kanskje du skulle sett om det finnes skifte etter Anders Torsen? Skiftmaterialet fra Sunnmøre starter i 1689 – jf. Lenke og skiftene for M og R finnes i Statsarkivet i Trondheim, hvis du ikke har tilgang til mikrofilm på nærmeste bibliotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.