Gå til innhold
Arkivverket

[#72820] Konfirmasjon når pasient på Gaustad Asyl ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiEn litt spesiell forespørsel kanskje, men en jente som 14 år gammel er innlagt og 'sinnssyk' på Gaustad Asyl i 1865 skal vel også konfirmeres.Har noen kjennskap til hvordan dette ble håndtert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Videre opplyser familysearch at Erik Gustav Jansen og Regine Waldina Pedersen i Bergen i 19.11.1891 får sønnen Erik Robert Herbert siom skal være døpt i Leith, Skottland, 20.03.1892. Men dette må jo sjekkes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Hei ErlingDu skal ha takk for innsatsen, selvom jeg nok har de opplysningene fra før.Det stemmer at de fikk barn i Skottland.De dro først til Sverige antakelig rett etter brylluppet og fikk en sønn der i desember 1876. Deretter reiste de til Skottland engang mellom dette året og 1891. Tidspunkt er usikkert og også om de dro fra Sverige eller Norge. Svenske kilder er ikke så enkle.Så bortsett fra det er det bare konfirmasjonen, jeg mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Jan Erik Winjor

Hei Litta, Var moro å se denne etterlysningen ang.Regine, da hun er søster av min tippoldemor Fredrikke. Her var det nye opplysninger for meg. Har forsøkt å finne ut hvor det ble av Regine etter at hun ble gift.Kunne vært moro å utveksle data med deg. Mvh Jan Erik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.