Gå til innhold
Arkivverket

[#72832] Anthon Andersen, Oslo. Hele familien borte etter 1896 ?


Gjest Else Granum
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Granum

Anthon Andersen født 08.08.1851 i Enebak, gift med Karen Randine Petersdtr. født 29.10.1851 i Norderhov. De hadde barna: Arthur Cornelius født 30.11.1887 i KristianiaEmma Christine født 08.11.1879 i KristianiaAnna Marie født 06.12.1884 død 23.04.1885Helmar Martinius født 06.12.1884.Siste spor etter denne familien er Fjerdingen 14, Oslo, Her bodde de i 1895 og 1896 iflg. Oslo Adressebok. Etter denne tid er hele familien borte.Kan noen hjelpe meg ?Mvh Else Granum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Fortell hva du selv har sjekket ut, så blir det lettere å ta fatt i en ende; FT, emigrantlister, dødsfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Jeg har sjekket kirkebøkene for Grønland menighet i Oslo, emigrantprotokollene for Oslo og Ancestery.com, og selvfølgelig FT 1900. Finner ikke spor. Byarkivet har kun folketellinger for 1883, deretter er det ikke noe før 1900. Jeg vet at tre av Karen Randines søsken har emigrert til USA, så det er jo en mulighet for at hele familien har reist, men Andersen ? det er ikke lett.Mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiHvis de har emigrert kan de være blant de ca 9000 personene som ikke er dataregistrert,se dokumentasjon protokoll nr 18 og 19LenkeDisse protokollene kan man lese på Riksarkivet i OsloFinner ikke konf.til Emma f.1879,tilhørte fam.statskirken eller er det her snakk omm dissentere ?Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Emma er konf. 01.10.1893 - Grønland mini 11, side 68. Konf. til Helmar Martinus har jeg ikke funnet. Men hvis familien reiste til USA i 97 så er han vel ikke konf. i Norge.Jeg må nok ta en tur til Riksarkivet en av de første dagene, var ikke klar over at de manglende emigrantprotokoller lå der.Takk skal du ha !!Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.