Gå til innhold
Arkivverket

[#72838] Major Christian Sørbye kjøpte Elingaard i 1805 - hvem var han ?


Gjest Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Salicath

Jeg vet at han var gift med Inger Maria Barch (1756-1826) i hennes 2dre ekteskap i 1801. Hun var da året før blitt enke etter Mons Knap som eide Syverstad i Asker, jfr LenkeJeg trodde Ovenstad ville hatt ham, men den gang ei. Derfor - og fordi jeg ikke har klart å finne noe annet om ham, prøver jeg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette løser ikke spørsmålet ditt, men her er det første ekteskapet i Nittedal i 1778 Akershus fylke, Nittedal, Ministerialbok nr. 1 (1775-1779), Døde og begravede 1779, Ekteviede 1777-1779, side 10. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7622&idx_id=7622&uid=ny&idx_side=-10>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Tusen takk Carsten.Jeg fant jo nettopp Sørly, men glemte å sjekke Ovenstad igjen. Der står alt jeg trenger inkl. de to hustruer med familier. I tillegg er barn i 2dre ekteskap hos Vigerust.Sørbye er altså en feil i bygdeboken for Nittedal. Riktig navn Sørly (evt. også Sørlie - se Vigerust).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.