Gå til innhold
Arkivverket

[#72841] Fam. Skaar dødsdatoer


Gjest Per-Ove Uthaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Per-Ove Uthaug

Hei Kan noen hjelpe meg med dødssdato, bosted ved død og evnt arvinger for disse Ved folketellingen i 1900 bodde familen i Kroken 71 b i bergenKnut(d)Olai Skaar født 02.06.1829 døde i 1901-1903hans sønn Andreas Skaar født 05.06.1890 døde 1911-1913 ?samt hans sønn Karl Johan Skaar født 25.12.1891 døde i 1935 etter som det er blitt meg fortalt i en gruveulykke men hvor ?Takknemlig hvis noen har utfyllende opplysningermvh: Per Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Kjører Andreas Skaar, 22 år gammel, døde i Bergen 29. januar 1913. Han etterlot seg mor Ingeborg.Fhv. smed Knut Skaar døde i Bergen angivelig 86 år gammel 27. januar 1913. Han etterlot seg enken Ingeborg, en sønn Karl Knutsen og en datter Elise, g.m. Severin Oppedahl.Karl Johan Skaar finner jeg ikke registrert som død i materialet fra Bergen skifterett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Ove Uthaug

Tusen takk for hjelpen Yngve Jeg er blitt litt klokere men har og fått flere spørsmål det gjelder smed Knut Skaar han har tre sønner til og de er ikke nevn ? Har en fødselår på datter Elise hun var ukjent for megmvh Per Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner vel en del av familien i kjelleretasjen i Nye Sandviksvei 14 i folketellingen 1912 for Bergen:Ingeborg Skaar 1859 1012 Leksviken Præstegjæld Kjøreforretning e 1881 Helene Skaar 1885 2412 Bergen Lagerarbeid u Knud Skaar 1889 0502 Bergen Løsearbeider u Andreas Skaar 1890 0606 Bergen Kjøredreng u Karl Skaar 1892 2512 Bergen Bankbud u Hans Skaar 1894 1206 Bergen Smedlærer u Trygve Skaar 1898 0506 Bergen Løbergut uDet skulle vel antyde at det er snakk om to forskjellige familier, der smeden Knut Skaar er en annen enn kjøreren Knut Skaar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Ove Uthaug

Atter takk Yngve, med denne Knud Skaar så kjenner jeg meg igjen, dette er min familie. Jeg finner denne Knud gift med Ingeborg i oversikt over gifte i Bergen. Datoen er 08.10.1888 i BB, Bergen Finner der ikke noe som sier fødselår eller fødselsted. Finnes dette på nett ? eller kan du hjelpe ? mvh: Per Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Ove Uthaug

Atter en gang takk for hjelpen Dette er den Knud jeg leter etter. Har funnet at det to som heter Knud, som begge er født i 1829, som begge har giftet seg med en Ingeborg. Så Knud som døde i 1913 er nok ikke den jeg leter etter. Grunnen er at under folketellingen 1912 så oppfatter jeg det slik at Ingeborg er enke. Nå er alle spørsmål løst bare dødsdatoen gjennstår. Mvh Per Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.