Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Karl Johnny Sommer

[#72845] Skuespiller Alf Sommer

Recommended Posts

Gjest Karl Johnny Sommer

Skuespiller Alf Sommer,født 22 april 1899,døpt Trondheim domkirke.Hans foreldre var Adolf Sommer,født 1859 i Kristiania.Han flyttet til Trondheim i 1897.Mor til Alf var Emma Marie(Nilsen?)født i Fredrikstad,på Emma verserer det to mulige fødselsår 1866 og 1870,ved Alfs dåp står det 1870.Adolf var tidligere gift med Pauline Olsen,Pauline dør 1893 i Kristiania.Det jeg er på søk etter er Adolf og Emmas vielse,for der eventuelt finne Emmas foreldre.Har søkt i kirkebøkene i Kristiania og i sør trøndelag,fra 1894 til 1899 uten hell.Håper på dere der ute.Johnny Sommer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Fant en emma Marie født i Fredrikstad i 1870. Men etternavnet er Hansen. Fant ingen i 1866Kildeinformasjon: Østfold fylke, Fredrikstad, Ministerialbok nr. 6 (1857-1878), Fødte og døpte 1870, side 75. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6216&idx_id=6216&uid=ny&idx_side=-74>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Bjørg - Den Emma Marie du henviser til,har jeg funnet tidligere.Hun er en god kandidat,som Adolf Sommers hustru. Er ikke sikker . (Nilsen?)Mvh Karl Johnny Sommer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Gravstedsregistrering - Emmma Marie Sommer - LenkeKan dette være kona til Adolf Sommer?Grethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Ved konfirmasjonen til sønnen Alf Marius Sommer står det Emma Marie f. Nilsen - Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Klokkerbok nr. 601C14 (1911-1931), Konfirmerte 1914, side 296. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4398&idx_id=4398&idx_listetype=kf&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-24>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Grethe - Takk for innspill.Konfirmasjonen til Alf Marius,har jeg funnet.Emma Marie er også der nevnt med pigenavn 'Nilsen'.Andre kilder har opgitt Emmas død til 16 november 1943 i en alder av 78 år,og bisatt i det nye krematorium i Oslo 22 november 1943.Jeg heller vel mere til din utgave,med begravelse 5 mai 1944.Mvh Karl Johnny Sommer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Gaute - Tusen takk for din oppklaring omkring Emma Marie.Der falt en brikke på plass. Stusser litt på hennes fars etternavn.Ved vielsen Thoresen,og ved dåpen Hansen.Får prøve å finne ut av det. Mange takk igjen! Mvh Karl Johnny Sommer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.