Gå til innhold
Arkivverket

[#72845] Skuespiller Alf Sommer


Gjest Karl Johnny Sommer
 Del

Recommended Posts

Gjest Karl Johnny Sommer

Skuespiller Alf Sommer,født 22 april 1899,døpt Trondheim domkirke.Hans foreldre var Adolf Sommer,født 1859 i Kristiania.Han flyttet til Trondheim i 1897.Mor til Alf var Emma Marie(Nilsen?)født i Fredrikstad,på Emma verserer det to mulige fødselsår 1866 og 1870,ved Alfs dåp står det 1870.Adolf var tidligere gift med Pauline Olsen,Pauline dør 1893 i Kristiania.Det jeg er på søk etter er Adolf og Emmas vielse,for der eventuelt finne Emmas foreldre.Har søkt i kirkebøkene i Kristiania og i sør trøndelag,fra 1894 til 1899 uten hell.Håper på dere der ute.Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Fant en emma Marie født i Fredrikstad i 1870. Men etternavnet er Hansen. Fant ingen i 1866Kildeinformasjon: Østfold fylke, Fredrikstad, Ministerialbok nr. 6 (1857-1878), Fødte og døpte 1870, side 75. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6216&idx_id=6216&uid=ny&idx_side=-74>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Bjørg - Den Emma Marie du henviser til,har jeg funnet tidligere.Hun er en god kandidat,som Adolf Sommers hustru. Er ikke sikker . (Nilsen?)Mvh Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ved konfirmasjonen til sønnen Alf Marius Sommer står det Emma Marie f. Nilsen - Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Klokkerbok nr. 601C14 (1911-1931), Konfirmerte 1914, side 296. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4398&idx_id=4398&idx_listetype=kf&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-24>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Grethe - Takk for innspill.Konfirmasjonen til Alf Marius,har jeg funnet.Emma Marie er også der nevnt med pigenavn 'Nilsen'.Andre kilder har opgitt Emmas død til 16 november 1943 i en alder av 78 år,og bisatt i det nye krematorium i Oslo 22 november 1943.Jeg heller vel mere til din utgave,med begravelse 5 mai 1944.Mvh Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Gaute - Tusen takk for din oppklaring omkring Emma Marie.Der falt en brikke på plass. Stusser litt på hennes fars etternavn.Ved vielsen Thoresen,og ved dåpen Hansen.Får prøve å finne ut av det. Mange takk igjen! Mvh Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.