Gå til innhold
Arkivverket

[#72861] Christian Friedrich Olsen Zelius (el Selius) f. i Trondheim 1764 - etterlysning


Gjest Ivar Leveraas
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Leveraas

Nevnte person er min tipp-tippoldefar. Han var gift to ganger, - og skilt i sitt første ekteskap. Ved folketellingen for 1801 fant vi ham på Bakklandet, der han bodde sammen med sin 9 år gamle sønn, Lars Christian. Han giftet seg på ny i 1810 med Ragnhild Olsdtr. I 1819 fikk de tvillingene Oluf og Ingebor Oline. Ragnhild døde på Bakklandet i 1823. Jeg har ikke klart å finne ut når og hvor Chritian Friedrich døde. Er det noen som vet noe om dette - eller om andre forhold ved denne personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Han hadde også Juditte Mentsina, døpt i desember 1810.Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Bakke i Strinda, Ministerialbok nr. 604A02 (1798-1817), Kronologisk liste 1810, side 142-143. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16278&idx_id=16278&uid=ny&idx_side=-74>Lenke Permanent bildelenke: LenkeOlaus i jan 1812. Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Bakke i Strinda, Ministerialbok nr. 604A02 (1798-1817), Kronologisk liste 1813, side 170-171. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Peter Oluf i juni 1816. Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Bakke i Strinda, Ministerialbok nr. 604A02 (1798-1817), Kronologisk liste 1816, side 218-219. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Christian Zelius døper en datter Catarina i Domkirken i Trondheim 17 juni 1787. Er det den samme Christian?Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A07 (1770-1819), Fødte og døpte 1787, side 78. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16327&idx_id=16327&uid=ny&idx_side=-81>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Leveraas

Tusen takk, både Kirsti Rye og Carsten SchancheJeg var klar over Lars Christians ekteskap, og har funnet flere etterkommere i Farsund.Jeg var ikke klar over at Ingeborg Oline giftet seg i Levanger. Det gjorde også hennes tvillingbror Oluf Reingard (min tippoldefar).Jeg kjent ikke til de barna du kom opp med, Kirsti. Hvis det som nå er funnet er korrekt, hadde han syv barn. Men, var han virkelig 'avholdende' fra 1792 til 1810?Letingen fortsetter.Vennlig hilsen Ivar Leveraas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Leveraas

Jeg har nå fått vite at Zelius døde 11. april 1835 og ble gravlagt fra Domkirken i Trondheim 16. april s.å. Informasjonen kom til min mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.