Gå til innhold
Arkivverket

[#72869] Abraham Johannes Olssen Østenstad sin kone


Gjest Gunn-Anita Rysjedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

Så leter jeg etter konen til denne Abraham. Jeg kan bare ikke finne henne noe sted. De kan muligens ikke ha vært gift, men hvem var hun iallefall som fikk barn med Abraham. De fikk barnet Norman Sigurd Abrahamsen Østenstad, født i Bergen 4 des 1895- død i bergen 1960. Mvh Gunn-Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Han var ihvertfall ugift i 1891: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=berg1891&gardpostnr=50276&personpostnr=50276#nedre>LenkeHar du ikke funnet lenke til dåpen?Det er ingen Abraham som gifter seg i Bergen som kan passe, heller ikke finner jeg Norman Sigurd i Bergen i 1900Finner heller ikke Norman Sigurd i globalsøk.Men jeg fant dåpen hans her: Kildeinformasjon: Bergen fylke, Domkirken, Klokkerbok nr. B 9 (1888-1900), Fødte og døpte 1896, side 189. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Da kan det være at hun var fra Eikefjord, der blir det døpt en Bolette Maria Andersdtr i 17/12-1863 og døpt i 1864 (N° 27): Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Kinn, Eikefjord i Kinn, Klokkerbok nr. A 1 (1853-1868), Fødte og døpte 1864, side 49. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11537&idx_id=11537&uid=ny&idx_side=-50>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Nr 9/10Vær litt obs på denne. Ho er Marie Bolette Andersen (Olsen), fødd Kinn 1864, ugift, død Bergen 1809. LenkeEg har lett i kirkebøkene, men kan ikkje finne nokon annan Marie Bolette/Bolette Marie som er aktuell i 1863-65.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

Hei. jeg skriver så penne svetter her, og må bare si her at det er nok vår bolette, for både Abraham og datteren anna maria amalia døde av spanskesyken samme uken i 1909.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Guun Anita, vet du hvor gutten vokste opp - din oldefar?Er det mulig at han vokste opp hos sine besteforeldre eller hos annen slekt?Her er ihvertfall moren og besteforeldra i 1865: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

Han skal være født i Baneveien i Bergen 4 des 1895, død i Bergen 1960. Da han døde bodde han på Gyldenpris i Bergen, etterlot seg kone Ingrid Alvilde Abrahamsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

Da fant vi ut av kirkeboken at de ikke var gift, så det stemte. Det er jo merkelig. Unormalt å ikke være gift på den tiden og så bo sammen og få flere barn. Jeg ser i kirkeboken at presten har skrevet en kommentar til dette. Skal tro hvor hun ble gravlagt? Hvordan finner man ut det? Kan hun ligge i samme grav som mannen og barnet som døde samme uken? Ble døde av spanskesyken gravlagt noe spesielt sted, det var jo vanlig under pandemier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

I følge kirkeboken er Bolette Marie sin mor Marie. Da kan ikke det stemme at hun heter anne i det ene innlegget her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.