Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Bente Borgen

[#72870] Stavanger, bilder fra Lervig

Recommended Posts

Guest Bente Borgen

Er det noen som vet om det finnes bilder fra Lervig, fra ca. 1920? Jeg er da spesielt interessert i Lervigsveien 19 eller Nybø 10 hvor Abelone Rasmussen bodde og hadde en liten butikk. Kanskje det finnes noen der ute som kan hjelpe meg?Mvh Bente Borgen

Guest erling t. endresen

Mitt heteste tips: henvend deg til Byarkivet i Stavanger... de er så servis-innstilte og hyggelige og fikser 'det meste', og har en større fotosamling fra Stavanger.

Guest Bente Borgen

Takker, Erling! Skal også forsøke det.

Guest Annalisa Thelin Knutsen

Hei. Jeg har funnet noen bilder fra området i Lervik i en del Stavangerbøker. Men jeg har problemer med å finne av Lerviksveien 19 / Nybø 10. Rundt 1920 var det en hermetikkfabrikk på den adressen. Hva slags butikk hadde hun, jeg kan ikke finne henne i bransjeregisterne fra den tiden som kolonialhandler. Det finnes også en adresse som kalles bare Lervik. Send meg din mailadresse så skal jeg scanne noen bilder til deg. Ellers er både byarkivet og statsarkivet gode hjelpere. Hilsen Lisa lisatk@lyse.net

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.