Gå til innhold
Arkivverket

[#72870] Stavanger, bilder fra Lervig


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Er det noen som vet om det finnes bilder fra Lervig, fra ca. 1920? Jeg er da spesielt interessert i Lervigsveien 19 eller Nybø 10 hvor Abelone Rasmussen bodde og hadde en liten butikk. Kanskje det finnes noen der ute som kan hjelpe meg?Mvh Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Mitt heteste tips: henvend deg til Byarkivet i Stavanger... de er så servis-innstilte og hyggelige og fikser 'det meste', og har en større fotosamling fra Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annalisa Thelin Knutsen

Hei. Jeg har funnet noen bilder fra området i Lervik i en del Stavangerbøker. Men jeg har problemer med å finne av Lerviksveien 19 / Nybø 10. Rundt 1920 var det en hermetikkfabrikk på den adressen. Hva slags butikk hadde hun, jeg kan ikke finne henne i bransjeregisterne fra den tiden som kolonialhandler. Det finnes også en adresse som kalles bare Lervik. Send meg din mailadresse så skal jeg scanne noen bilder til deg. Ellers er både byarkivet og statsarkivet gode hjelpere. Hilsen Lisa lisatk@lyse.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.