Gå til innhold
Arkivverket

[#72899] Nils Pedersen og Maren Syversdatter, 1827 i Trøgstad


Gjest Gunvor Sæther Brække
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunvor Sæther Brække

Maren og Nils får en sønn, Ole i 1827. Han døpes i Trøgstad den 4. nov. 1827. Trøgstad 1815-1831, side 138, nr.49. Neste barn, Marie har mor med etternavnet Olsdtr. Marie blir døpt den 8. nov. 1829. Det tredje barnet, Anne blir døpt 19. juni 1831. Også hennes mor er Maren Olsdtr. Alle tre bosted Næs søndre. Fadderne er stort sett de samme, men ingen nevnt med patronymikon.En Petrana Kurud? er fadder til Ole. Han flytter til Enebakk og blir konfirmert der den 15. oktober 1843. Hans bosted er da Kurud og hans mor oppgis å være Maren SYVERSDATTER. Mitt problem er at jeg finner ikke Maren Syversdatter og Nils Pedersen viet, ikke innflyttet og ikke Maren Syversdatter død.Ikke Maren Olsdatter og Nils Pedersen viet heller!. Er det noen av dere som tilfeldigvis vet mere enn det jeg finner ut? Skulle gjerne vite hvor de er født og hvem som er foreldrene til Nils og Maren Syversdatter. Nils Pedersen med sine to hustruer og tre barn er listet opp i Family Searc fra dåpsboken og ikke mer. Mulig jeg har stirret meg blind på alle navn i alle kirkebøkene. Er spent på om jeg får noe svar! Hilsen Gunvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Også funnet på FS: Nils Pedersen gift 1/11 1821 Høland AK med Maren Syversdatter. Ikke funnet noen med Maren Olsdt., men kanskje de ble viet i Christiania og da er det sjelden de står i FS.Så det 'morsomme', evt. barn.: 1)(mor Olsdt.)Maren Oline f.11/2-dpt.16/3 1823 Aker, V.Aker - 2)(mor Olsdt.)Olaus f.5/12-dpt.26/12 1825 Aker, V.Aker - 3)(mor Syversdt.)Ole 15/9 1827 Trøgstad - 4)(Olsdt.)Maria 29/9-8/11 1829 Trøgstad - 5)(mor Olsdt.)Anne 14/5-19/6 1831 Trøgstad. - 6)(mor Syversdt.)Johanne 2/6-3/7 1836 Trøgstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Sæther Brække

Hei Berit og tusen takk! Der lærte jeg noe nytt! De må jo ha meldt flytting to år etter at sønnen Ole er døpt. Det vil også si at etternavnet til Maren Olsen egentlig er Maren Syversdatter, kanskje, eller omvendt!! Barn nr. to ble døpt den 29.sept. 1829, altså to mndr etter at de meldte flytting. Litt av en barneflokk (selv om det ser ut som de har to mødre)!Er spent på om jeg finner foreldrene i Høland og hvordan kirkebøkene der er. Kan hende er de født i Oslo. da er det vel bare å gi opp! Takk igjen. Mvh Gunvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.