Gå til innhold
Arkivverket

[#72904] Problemer med tekst mm i innleggene


Gjest Hanne Line Osberg Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Hei1) Plusstegn forsvinner fra innleggene:Det er litt kjedelig når jeg har limt inn info om f.eks. alder var 65 (med plusstegn bakom) fra whitepages.com. 65 med et plusstegn betyr jo bare at de er i gruppen 65 år og eldre.Når personen de søker er over 80 år, så reagerer jo folk på at dette muligens ikke er rett person pga alder.Dette har jeg opplevd flere ganger.2) Flere lenker i et innlegg:Har man flere enn en lenke, så vises bare den første med teksten 'Lenke', de andre kommer slik som de ble lagt inn.3) Lenker med mellomrom eller kommaIkke hele URL blir med i 'Lenke', og for folk som ikke kan så mye om dette, blir det da vanskelig å rette dette manuelt i nettleser for å få sett innholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Lenkene aller først:Systemet er sånn at blir lenkene for lange så erstatter systemet lenken med ordet Lenke og gjør det klikkbart. Hvis du vil unngå dette kan du bruke et program for URL-forkorting, f.eks. [url="http://www.tiny.cc/>http://www.tiny.cc/ Dette kan du også gjøre i de tilfeller hvor komma og mellomrom figurerer - dette er tegn som systemet ikke liker å finne i nettadresser. Bruker du et forkorterprogram får du fram en kort nettadresse med kun lovlige tegn.Hva angår plusstegnet så er det nok systemet som prøver å fjerne tegn som kan lage trøbbel mht til html-kode og teksten i innlegget. Hvis du heller setter inn html-koden for plusstegnet så vil det gå bra. Koden er & # 43 ; uten mellomrom mellom. Se flere koder her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Takk for svar, men det var ikke det jeg var ute etter.Jeg jobber med systemutvikling, så jeg vet hvordan jeg kan unngå dette.Men istedet for at alle brukerne skal lære seg dette og huske på dette, så bør istedet systemet endres. :)Det er slik vi driver systemuvikling i alle fall.For nye brukere kan dette være meget forvirrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Arbeidet med ny programvare for Digitalarkivet har nettopp begynt. Vi holder på med utarbeidelse av kravspesifikasjonen nå fram til nyttår. Det er lite sjanse for at vi går gjennom nåværende system og gjør større endringer i dette, såfremt det ikke er funksjonsfeil.Hva gjelder debattene, vil vi nok satse på standard debattapplikasjoner som finnes i publiseringsløsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.