Gå til innhold
Arkivverket

[#72930] Opplysninger om Anna Elise Sørensen, født 10.august 1872 og ektemann Ole Borgers


Gjest Inger-Lise Haga
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Haga

Jeg søker opplysninger angående en Anna Elise Sørensen, født 10. august 1872 i Berlevåg. Hun antas døpt i Tana kirke, enten høsten 1872, eller våren 1873. Anna Elises mor var finsk, og det sies at hun hjalp syke og fødende i distriktet. Moren forsvant, eller døde, da Anna Elise var 7 år. Faren var fisker fra Berlegvåg, og forsvant på havet da Anne Elise var 12 år. Anna Elise hadde en ti år eldre bror som het Laurits. Han bodde i Kristiania. Anna Elise reiste til ham, og ble etterhvert gift med en Ole Borgersen fra Østfold. Han bodde på sine eldre dager på Vålerengen sykehjem. Ole Borgersens far far svensk, og ble kalt 'profeten i skogen'. Anna Elise døde i januar, muligens 26, i 1962, og er begravd på Nordre Gravluind. I 1911 bodde hun og Ole Borgersen i Ole Bullsgate. Alle opplysninger om Anna Elise og Ole Borgersen mottas med stor takk. Hilsen Inger-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ved dåpen til sønnen Birger i Østre Bærum 1895 er Oles navn 'Ole Anthon Bergersen' født 1870.Jeg finner ingen født i Eidsberg med det navnet (Bo(e)rgersen), men det kan være at det er Ole Anthon som er døpt uekte med mor pige Oline Marie Christiansdatter og far ungkar Andreas Larsen som er riktig. Det er flere 'Bo(e)rgersen' som er faddere, og det kan være at Ole vokste opp med en av disse? Her er dåpen: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5754&idx_id=5754&uid=ny&idx_side=-54>LenkeMen det kan jo også være denne Ole Anthon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ja men da var jo Oles dåp i kirkeboken. Det var han jeg fant i innlegg 7 Lenke, men da sto det at Børje var fra Hedmarken. Mulig det står noe om metodist til venstre ved datofeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.