Gå til innhold
Arkivverket

[#72940] Vigsel Aline Johanne Iversdatter Nilsen og Karl Laurits Sørensen


Gjest Inger-Lise Haga
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Haga

Søker kirkebok - vigsel for Aline Johanne Iversdatter Nilsen, f. 1872 på Osterøy ved Bergen, og Karl Laurits Sørensen fra Danmark, gift i Oslo mellom 1900 og 1910.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Lise Haga

Takk for god hjelp. Spesielt siste opplysning, med utflytting til Kristiania i 1906 var intessant. Jeg vet med sikkerhet at Aline Johanne var bosatt i Kristiania ved folketelling av 1900. Da er hun innskrevet som Lina Nilsen, vaskepige fra Bergen. Hvilken protokoll er vedlagte utskrift fra?Med hilsen I-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eyvind Knutsen

Hei Flyttemelding er fra Haus/Gjerstad i Hordaland Ministerialbok 1900-1915,Dåp er fra Haus 1871-1877. Hvis du klikker på lenken for så å klikke på innholdsiden,så får du opp de aktuelle bøkene.Det står også i fanene i det åpne webvinduet.Jeg prøvde i noen kirkebøker for å lete etter vielsen,men der er en haug med bøker i Oslo.Du vet ikke mer om innflyttingen til Oslo?? Eller hvor i Oslo - Det var jo ikke alltid sikkert at de flyttet til den plassen som planen var da de reiste?Mvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Lise Haga

Linas innflytting til Oslo har vært noe ullent. Jeg vet at hun ved FT 1900 bodde i Ruseløkveien 36. Hun fikk et barn 23.06.1900, en gutt, med en sjømann ved navn Stiansen. Jeg vet at hun også fikk et barn med samme mann i 1904. I samme periode møtte hun Karl Laurits Sørensen, min oldefar. De bosatte seg etterhvert i Tøyengata, muligens nr. 41. Jeg kan anta at ekteskap kanskje ble inngått i Grønland kirke. Det har ikke lykkes meg så langt å få bekreftet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eyvind Knutsen

Her er ei Lina Nilsen & Karl Johan fra Tøyengt 28,men dette stemmer ikke med de opplysningene vi har fra før,så det må være feil parNr 149LenkeHar lett igjennom Sagene,Tøyen,Vålerenga og Grønland.Mvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.