Gå til innhold
Arkivverket

[#72947] Tyding Dåp/Fødsel i Fjelberg, Hordaland, 1841/1842


Gjest Bjarte Hesjevoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Knud ble døpt 1/1 1842. Faren het Johannes ----? og moren Martha Larsdt. Det ser ut som om de bodde på Frønsdal eller noe lignende.Her er hva som står i FS [url="http://www.familysearch.org/eng/search/VR/individual_record.asp?recid=30025848&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeJohannes Halvorsen ble gift 22/6 1828 Fjelberg med Marha Larsdt., nr.9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Johannes Halvarsson var sønn av Halvar Johannesson f.1769 Rørvik, Strandebarm og Guro Ivarsdtr. f.1774 Helvik, Kvinnherad. Marta Larsdtr. var datter av lars Rasmusson Førde f.1763 og Brita Knutsdtr. f.1768 Framnes. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Ble litt forvirret…noe jeg ikke få til å stemme?Knudt som er født 20 desember 1841 ser ut til å ha foreldrene Johannes Halvorson og Martha Larsdotter på Framnæs: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11392&idx_id=11392&uid=ny&idx_side=-68>LenkeEr litt usikker på farens farsnavn, om det står Halvorsen der.I innlegg nr 2 har vi familien I 1865: LenkeKnut I denne familien er 24 år. Dstemmer bra med at han er født i 1841. Det samme gjelder Guro som er 30 år. Hun er i følge innlegg nr 7 født 21/12 -1835. Dette passer også med innlegg nr 4: LenkeFaren er 68 år og moren 59 år. Dvs at Johannes er født ca 1797 og Martha er født ca 1807.Tilbake til innlegg nr 7 og vielsen til Johannes og Martha 22/6–1828:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I Sveio III, står det at Johannes er f.1798, d.1871 og Marta f.1809, d.1892.Det kan stemme godt med at hun får siste barnet i 1853.De ble gift 22.6.1828 i Fjelberg. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Johannes er dpt. på Helvik i Kvinnherad i 1798. Faren kom til Framnes i 1801. Dåpen 3 nederst på høyre siden. Permanent sidelenke: Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Takker gjerne ja dersom du kan skrive ut til en pdf eller lignende. Det gjelder både forfedre og etterkommere!Du har sendt noe til meg tidligere, har du adressen min? Eventuelt bruker du samme adresse som før så kan jeg sende deg en e-post, så slipper vi å annonsere dem her?Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.