Gå til innhold
Arkivverket

[#72949] Kven er dette?


Gjest Gunnar Sødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sødal

Dette bilde er teikna i 1911 av Finn Helt Anfindsen . Det er truleg ei jente frå Bergen. Det kunne ha vore kjekt å visst kva ho heiter. Eg trur jenta er ca 20 år på teikninga

bilete7764.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nydelig tegning av vakker dame! Vet du noe mer om kunstneren?Kan det tenkes at dette er samme mann her i Bergen?Kan han ha tegnet et familiemedlem?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Hei Gunn Kunstneren vet jeg ganske mye om. Han heter som tidliger sagt Finn Helt Anfindsen fra Bergen . Han er morfar til kona miHan var utdanna hagebrukslærar og jobba m.a. på Gjermundnes landbruksskole i Romsdal der han de så alt for tidlig i 1948. Jenta veit vi ikkje noko om, bare at det står på bilde at det er teikna i 1911.Finn H. var fødd 1888 mvh gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg glemte i farten lenke til 1900-tellingen med den Finn Anfindsen jeg fant der , i rett alder? LenkeKan det tenkes å være et portrett av hans søster?Håper noen kjenner igjen den vakre damen :-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Eg trur nok at jenta kjem frå Bergen. Det er blitt meg fortaltat Finn H. Anfindsen var forlova ein gong før han vart gift, det kan da være hans første forlovede, men uansett så er det et fint bilde Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.