Gå til innhold
Arkivverket

[#72956] Kjensli i Nes, Akershus.


Gjest Tom Premer
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Premer

Jeg har flere gamle slektninger fra Kjensli, men har ikke funnet noe Kjensli i Nes bygdebøker. Er det noen som kan gi meg et tips?Vennlig hilsen Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne N. G. Hagen-Pettersen

Hei TomDu finner bl.a Kjensli på s 446 bind 2 under Ilang, og Kjensli s 41 bind 5. under Søndre BrauterMvh. Nic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Premer

Tusen takk for tilbudet Magne, men jeg har ganske mange fra Kjensli som jeg må sjekke. Det er derfor like greit å låne bøkene igjen. Jeg hadde forøvrig lånt Nes bygdebøker I-V, men leverte dem i dag! Dessuten har jeg ikke vondt av den ganske korte løpeturen til biblioteket.Vennlig hilsen Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Hadde du oppgitt et navn, ville det vært enklere med lokaliseringen. Familien Kjensli u/Brauter har opphav fra Tangen u/ Ovlien (Bygdebok Aurskog/Blaker I s 34 II 1) Ole Sypriansen f 1787 far til - Ole Olsen Tangen/Kjensli f 1824 g 19.jun 1846 m Maren Nikoline Amundsdtr. Folmo f 17/10 1824. Resten finner du i bind V s 41-42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Premer

Takk, Magne. Fordi jeg har mange navn (jeg har samlet opp), er det like greit å låne bøkene selv slik at jeg får tatt personene og deres familier i tur og orden. Ellers takk.Vennlig hilsen Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Austad

Hei Tom. Skvatt litt da jeg leste overskriften din! Jeg har hytte på festet tomt på Kjensli. Har navnet på nåværende eier hvis du er interessert. heidi.147@hotmail.com.Såvidt jeg har forstått er nåværende eiers bestemor derfra.Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Premer

Hei Heidi. Det spørs vel om nåværende eier kjenner til personer som levde på 1700-tallet, men det er jo vært et forsøk. Jeg kontakter deg på e-post.Vennlig hilsen Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.