Gå til innhold
Arkivverket

[#72960] Jeger i kpt Stabels kompani, Kongsvinger 1801-1802


Gjest per evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest per evensen

Jeg er på jakt etter opplysninger om en soldat i kaptein Stabels kompani i Kongsvinger i 1801-1802 Soldaten var jeger og het Lars Henriksen Myre. Alle opplysninger av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Eneste soldat med navn Lars Henriksen jeg fant i første søk 1801-tellingen var denne mannen ,men han passer vel ikke til din etterlysning, er jeg redd: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per evensen

Hallo Gunn!Sant å si, så vet jeg ikke.Vedkommede fikk et uekte barn med tjenestepiken Maria Poulsdatter i Vinger,Hedemarken i 1802. Da Maria konfirmerte sin sönn i 1818, var han ikke nevnt.Maria var 28 år i 1801Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

(4) Kapten Stabel er muligens omtalt Ovenstads militære biografi. Antar at noen som er på nettet har tilgang til den. Det var kompanier fra flere steder i Norge som var innom Kongsvinger Festning, eller at de lå i leir på gårdene i nærheten. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per evensen

Takk for gode tips. Det er vel sannsynlig at du fant rett mann i Christiania,Anne. Hvordan jeg skal få dette til å henge sammen,er jeg slett ikke sikker på.Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per evensen

Det er bra du er med,Gunn! Jo,jeg må jo si meg enig.Det går vel antakelig ikke å det mer håndfast. Jeg får i tillegg kaste meg ut i letingen etter Marias foreldre i Sverige. Finner dere noe mer,så gi meg et tips.Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Hvis du ser på dåpen til Lars Henriksen sønn Johan Henrik i 1811 (innlegg 8) er det en fadder som heter Peder Henriksen. Mulig bror til Lars Henriksen Myhrer?I Hurdal 1801 gifter en Peder Henriksen Myhrer seg. Vielse 27/12 1801 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7667&idx_id=7667&uid=ny&idx_side=-108>LenkeDenne Peder Henriksen døper en datter med navn Barbara og en sønn Henrik.Tror dette er Peder Henriksen Myhrer i ft 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.