Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Kjellaug R. Petit

[#72966] HO: Oppslag Fusa, gard Rosvold

Recommended Posts

Guest Kjellaug R. Petit

[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=f18011243&gardpostnr=220&personpostnr=3573#nedre>LenkeViser her til Joen Nilsen og Kari Nilsdtr med 6 barn.Jeg undres på om det står noe hvor dette paret kom fra. De passer nemlig temmelig godt med min 3. tippoldemors søster Kari.Hun ble gift i 1776 i Samnanger med Jon Nilsen Rolvsvåg: LenkeDe får en sønn i Samnanger i 1777: Nils

Guest Agnar Fitjar

Hei Kjellaug ! I Fusa 2 side 179 er John Nilsson Rolvsvaag 1744-1806. Bruker 1781-1803. Gift 1776 med Kari Nilsdtr. Solberg, 1755-1834, dtr. til Nils Olson Solberg og k. Guri Olsdtr. d. 1790.

Guest Kjellaug R. Petit

Kjempefint! Takk skal du ha, jeg har lurt lenge på hvor det ble av dem. Dette var med andre ord Kari d.y. og ikke Kari d.e. Lauvskard har blanda sammen disse to søstrene og skriver at det er Kari d.e. som blir gift med Jon. Men jeg såg jo og i ft at det måtte være omvendt.Så kom de på plass.mvh Kjellaug

Guest Kjell-Arne Mellum

Mulig grunn for at han dukker opp på Rossvold i 1780/81 er at hans søster Inger/Ingeborg 1747-1804 gifter seg med forrige bruker Lars Olsson 1745-1820 i hans 2 av 3 ekteskap, i 1780 LenkeLars og Ingeborg flytter til Gangstø.

Guest Kjellaug R. Petit

Hei Kjell-Arne, dette han jeg heller ingen anelse om. Hadde nok aldri funnet Inger/Ingeborg som gift av meg selv!! Her står det jo Kiesvogen!!Finner ikke dette i kirkeboken slik at jeg får sjekke om navnet er så feilskrevet, det er vanskelig å tyde denne tiden!

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.